Acum că începe „dansul” anual cu publicitarii, în ce priveşte spaţiul de reclamă, oferta televiziunii muzicale VH1 e în mod evident mai temperată.
Au dispărut poveştile libidinoase ca „Flavor of Love”, despre femeile care se bat pe rapper-ul american Flavor Flav, şi suratele ei ca „Rock of Love”, un imn adus exceselor rock&roll, cu Bret Michaels, vocalistul trupei glam-metal „Poison”, în prim-plan.
Până şi „Tool Academy”, şcoala de bune maniere pentru băieţi şi fete care nu ştiu să se poarte într-o relaţie, a dispărut.
Asta nu înseamnă că VH1 nu mai vrea să fie ireverenţios în oferta sa de reality show-uri, ci pur şi simplu că oficialii postului s-au săturat să-şi contamineze imaginea în timp ce facilitează cuceririle sexuale ale lui Bret Michaels.
În schimb, reţeaua deţinută de compania Viacom pregăteşte o grilă de emisiuni care să fie mai în ton cu dorinţele publicului său, ceva mai în vârstă decât cel al posturilor muzicale din „familia” MTV.
„Pe cât de mult s-au bucurat de franciza «Love» (liderul de audienţă al postului în 2007, n.r.), telespectatorii noştri se cam plictisiseră de toate acele reality show-uri contrafăcute”, a declarat Tom Calderone, preşedintele VH1, citat de Reuters.
„Acum îşi doresc ceva mai multă autenticitate în emisiunile de acest gen, ceea ce nu înseamnă că acestea nu pot fi comice şi uşoare”, a continuat el.
„You’re Cut Off!” duce fetele la dezintoxicare
În aceste condiţii, VH1 a dezvăluit cea mai consistentă grilă de programe originale din cei 25 de ani de existenţă. Până la sfârşitul anului, postul va lansa 44 de emisiuni noi, fiecare aliniate la unul dintre cele trei genuri tradiţionale: muzică, vedete şi „poveşti de viaţă”.
Printre reality show-urile care vor apărea în acest an se numără „You’re Cut Off!” (14 iunie), o „excursie” la dezintoxicare pentru nouă petrecăreţe răsfăţate şi „Money Hungry”, o competiţie televizată la slăbit, în care participanţii riscă să piardă 10 mii de dolari din buzunarul propriu dacă nu îşi reduc consumul de calorii.
Programele muzicale vor reprezenta cam 40% din grila VH1. În cinstea Christinei Aguilera şi a noului său album, „Bionic” (apare pe 13 iunie), televiziunea o va „premia” cu episoade noi din „Behind the Music” şi „Storytellers”.
Debut cu dreptul
Noile show-uri reflectă pasul făcut de VH1 în direcţia publicului său „Gen Mix”, compus din telespectatori cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, care sunt încă sensibili la trendurile dictate de celebrităţi.
Pe 11 aprilie, postul a arătat o mică parte din noua sa direcţie, tot cu vedete şi muzică, dar mai sobră, cu lansarea „What Chilli Wants”, un reality-show cu Rozonda „Chilli” Thomas, fosta membră a trupei de fete TLC. Rezervatul program a atras o audienţă medie de 1,63 de milioane de telespectatori doar în Statele Unite.
„Multe dintre noile lor emisiuni ar trebui să se potrivească mai bine cu publicul”, a explicat un reprezentant al unui advertiser nenumit, pentru Reuters. „Cu toate astea, nici nu vrem să pierdem la capitolul audienţe”.