; s
Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Mancare medit

Unde te poți bucura de preparate din specificul bucătariei mediteraneene?

28 March 2018

O dieta sanatoasa tradusa printr-un mod de viata echilibrat trebuie sa aiba in componenta alimentele pe bază fructe si legumele, cerealele integrale, inlocuirea untului cu grasimi sanatoase, cum ar fi uleiul de masline sau ulei extras din diferite seminte. Consumul de peste, carne cu sursa cunoscuta si fructe de mare provenite din cele mai apreciate locuri, completeaza lista lucrurilor de care ar trebui sa tii cont, daca ai optat pentru un stil de trai cel putin mai sanatos.

 

Fie ca ne referim la Grecia, Italia sau sudul Frantei ingredientele celor mai apreciate retete autentice sunt pregatite la cuptor, gratar sau inabusite. Se exclud modalitatile diferite de prajire a preparatelor, tocmai pentru a indeparta sursele din care provin substantele nocive pentru organism.

 

Cum ne raportam la consumatorii din Romania?

 

Romanii au inceput sa acorde din ce in ce mai multa atentie felului in care aleg sa isi cultive gusturile gastronomice. Atat in timpul in care isi desfasoara activitatile de zi cu zi (pranzul la birou sau intalnire de afaceri), dar mai ales pentru tot ceea ce presupune o viata de familie activa si rationala. Masa servita impreuna devine o practica din ce in ce mai prezenta in aceste timpuri care sunt caracterizate adesea de graba, lipsa de implicare matura si insuficienta atentie. Este momentul in care toti membrii au posibiltatea sa petreaca timp impreuna si sa dezvolte idei, concepte si schite asupra planurilor de viitor. Spre exemplu, pranzul de duminica poate fi servit intr-un restaurant cu fructe de mare . Este o idee de abordat daca sunteti in cautare de alternative si nu numai. Pe langa faptul ca pestele si fructele de mare sunt o parte foarte importanta a unei diete sanatoase deoarece contin un lant lung de grasimi omega-3 si sunt bogate in substante nutritive, acestea au un continut ridicat de proteine si scazut in grasimi saturate.

Specialistii aduc dovezi solide care sustin ca includerea in alimentatie a pestelui sau a uleiului de peste ajuta la mentinerea sanatatii inimii si vaselor de sange. O analiza a mai multor studii a aratat introducerea in alimentatie a peste gras (somon, hering, macrou, ansoa sau sardine) reduce cu pana la 36% riscul de deces din cauza unor boli de inima. Ceea ce nu este de neglijat, mai cu seama cu cat de foarte multe ori, scuzele pentru o hrana nesanatoasa sunt invocate din ce in ce mai mult. Si pentru ca acorda suficienti nutrienti pentru o alimentatie bogata, ar trebui inlaturate (sau macar cercetate mai atent) mare parte din miturile cu privire intoxicatiile cu mercur sau alte solutii daunatoare.

 

Si daca gusturile sunt impartite si in zona preferintelor culinare, alegerile alimentare trebuie sa satisfaca placerea consumatorului indiferent de zona geografica de provenienta. Deliciile bucatariei mediteraneene impaca pana si pe cele mai capricioase persoane, deci atat mintea cat si papilele gustative se pot incanta depotriva.

Se spune ca incercarea nu are moarte, deci daca pana acum nu ati ales sa consumati preparate specifice acestei bucatarii, sfaturile incurajeaza acest fel de a trai sanatos. In prima faza, mergeti pe variante de recomandari si ulterior, cand gusturile devin ceva mai educate, dati-va voie sa experimentati senzatii noi.  

 

Citește și
Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare