Ultimul act al celei mai importante competiţii din sportul-rege, disputat de Spania şi Olanda şi încheiat cu victoria primilor, a înregistrat cea mai mare audienţă de la acest Campionat Mondial, pentru TVR 1.
Ultimul act al celei mai importante competiţii din sportul-rege, disputat de Spania şi Olanda şi încheiat cu victoria primilor, a înregistrat cea mai mare audienţă de la acest Campionat Mondial, pentru TVR 1.
Potrivit postului public, 2.041.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit, în medie, pe minut, partida adjudecată de iberici în prelungiri, cu 1-0. La nivel naţional, peste 3,3 milioane de români au urmărit finala Cupei Mondiale din Africa de Sud.
Aceasta e cea mai mare audienţă înregistrată de TVR la recent încheiatul turneu final. Pe locurile doi şi trei s-au situat partidele din semifinale, Germania – Spania (1.673.000 de telespectatori din mediul urban) şi, respectiv, Uruguay – Olanda (1.352.000).
.
După cum era de aşteptat, faptul că România nu a participat la CM 2010 a afectat audienţele TVR. La Euro 2008, ultima competiţie importantă la care s-a calificat naţionala noastră, TVR a înregistrat aproape 3 milioane de telespectatori din oraşe, în medie, la partida România – Italia.
Mai mult, niciunul dintre cele trei meciuri ale tricolorilor nu a fost urmărit de mai puţin de două milioane de telespectatori. Şi celelalte partide de la Euro 2008 au suscitat un interes mai mare din partea românilor: audienţele TVR au scăzut rareori sub un milion de telespectatori chiar şi în faza grupelor.
Pe de altă parte, singura partidă din faza grupelor CM 2010 care s-a apropiat de pragul de un milion a fost Brazilia – Coasta de Fildeş, urmărită, în medie, de 921.000 de români din mediul urban.
În rest, audienţele au gravitat în jurul zonei de 500 de mii de telespectatori, cele mai scăzute fiind înregistrate la meciurile Noua Zeelandă – Slovacia (290 de mii), Honduras – Chile (305 mii) şi Portugalia – Coreea de Nord (350 de mii).
.
Cu toate acestea, TVR 1 a dominat sloturile orare în care s-au disputat cele 64 de meciuri de la Mondialul din Africa de Sud. Doar în şase cazuri postul public nu a fost lider de audienţă pe intervalul în care s-a disputat un meci, plasându-se în fiecare dintre aceste situaţii pe poziţia a doua.
În rest, TVR a dominat atât în rândul publicului de toate vârstele din mediul urban, cât şi în cazul celui comercial, compus din români cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani.
„Minutul de aur” al actualului Mondial, pentru televiziunea publică, a fost înregistrat tot în timpul finalei Spania – Olanda. Spre sfârşitul partidei, aproape 2,6 milioane de telespectatori din mediul urban au urmărit, vreme de cel puţin 60 de secunde, ultimele momente ale triumfului ibericilor.
.