Mașina ta este prevăzută cu un cârlig de remorcare? Știai că dacă acesta lipsește, acest fapt poate semnala faptul ca vehiculul a mai fost remorcat anterior? Pentru început, uite câteva informații generale despre acest element:
Mașina ta este prevăzută cu un cârlig de remorcare? Știai că dacă acesta lipsește, acest fapt poate semnala faptul ca vehiculul a mai fost remorcat anterior? Pentru început, uite câteva informații generale despre acest element:
Unul dintre cele mai rele lucruri pe care le poți experimenta ca șofer este atunci când vehiculul nu pornește sau se defectează în mod neașteptat, lăsându-te blocat pe marginea drumului.
Primul lucru pe care îl fac majoritatea oamenilor este să sune prietenii și familia, sperând să vină cât mai repede posibil – mai ales dacă este noaptea – în speranța că au și o frânghie de remorcare în posesia lor.
Din acest motiv, asigurarea și asistența rutieră devin o salvare, în cazul în care profesioniștii îți încarcă și transportă vehiculul pe o platformă la un loc desemnat până în momentul în care problema pe care o are vehiculul tău poate fi rezolvată. Ca o notă secundară, toate vehiculele noi și cele achiziționate second-hand trebuie să fie asigurate înainte de a fi predate clientului.
Dacă este un vehicul mai vechi, frânghia este în general legată de o secțiune liberă a cadrului șasiului, dar la modelele mai noi, acestea au un loc special rezervat unor astfel de scenarii.
Capacul pentru cârligul de remorcare
Cele mai multe vehicule moderne de astăzi sunt dotate cu un capac pentru cârligul de remorcare – distinctiv prin forma sa rotundă, pătrată sau dreptunghiulară, care se găsește de obicei pe partea din mijloc a barei de protecție față – acest lucru permite înșurubarea unui cârlig din oțel (furnizat împreună cu vehiculul) în partea rigidă a barei de protecție, numită grindă, printr-o piuliță filetată.
Ai fost într-o situație în care ai avut probleme la tractarea unui vehicul? Atunci știi cât este de util un cârlig de calitate.
Mica bucată de plastic poate fi îndepărtată prin apăsare într-un anumit punct și este de obicei fixată pe bara de protecție printr-o bandă de plastic dur, astfel încât să nu se piardă. Dacă s-ar fi pierdut sau a căzut pentru că nu a fost introdus corect, unele vehicule au partea din față expusă și dă impresia că mașina a mai fost tractată înainte. Lipsa capacului din spate înseamnă că vehiculul în cauză ar fi putut fi cel care efectuează remorcarea.
Conform unui regulament al Comisiei Europene cu numărul 1005, prezentat la Jalopnik, toate autovehiculele trebuie să aibă un dispozitiv de remorcare montat în față. În ceea ce privește sarcinile, fiecare dispozitiv de remorcare montat pe vehicul trebuie să poată rezista la o forță statică de tracțiune și compresiune echivalentă cu cel puțin jumătate din masa maximă încărcată tehnic admisă a vehiculului.
Chiar și pe continentul african există reglementări cu privire la acest element. Actul Național de Circulație Rutieră din Africa de Sud, 1996 (Legea nr. 93 din 1996) și Regulamentul național de circulație rutieră publicat în Comunicarea Guvernului nr. R.225 din 17 martie 2000 prevede faptul că nimeni nu trebuie să conducă un vehicul pe un drum public care este remorcat de un vehicul dacă:
Beneficiile pe care le aduce un cârlig de remorcare
Poziționarea sa pe bara de protecție față se pretează a fi convenabilă. De asemenea, elimină riscul ca bara de protecție să sufere deteriorări din cauza câștigării și pierderii tensiunii frânghiei dacă ar fi atașată dedesubt sau prin ea. Vehiculul în cauză ar putea avea o suspensie coborâtă, ceea ce ar face dificil pentru cineva să găsească un punct pe șasiu pentru a fixa frânghia.