Tom Hanks a fost victima unui deepfake. Celebrul actor american i-a avertizat pe cei care îl urmăresc în legătură cu o reclamă care i-a folosit imaginea şi vocea, fără ştirea sa, în baza tehnologiilor de inteligenţă artificială.
Tom Hanks a fost victima unui deepfake. Celebrul actor american i-a avertizat pe cei care îl urmăresc în legătură cu o reclamă care i-a folosit imaginea şi vocea, fără ştirea sa, în baza tehnologiilor de inteligenţă artificială.
Tom Hanks a postat pe contul său de Instagram un mesaj important pentru cei care îl urmăresc. Actorul a fost victima unui deepfake. Cu alte cuvinte, o imagine falsă a sa a fost folosită într-o reclamă.
„Există un videoclip care promovează un plan dentar cu o versiune AI a mea”, a scris actorul pe Instagram. „Nu am nimic de-a face cu asta”, a precizat Tom Hanks într-o postare recentă pe contul său de Instagram.
Potrivit BBC, Tom Hanks a vorbit anterior despre „provocarea artistică” pe care IA (Inteligența Artificială) o reprezintă pentru industria sa, iar problema a fost în centrul grevelor recente ale actorilor şi scriitorilor de profil de la Hollywood.
Pe măsură ce sistemele de inteligenţă artificială au crescut în putere şi sofisticare, au crescut şi îngrijorările legate de capacitatea lor de a crea versiuni virtuale din ce în ce mai realiste ale unor persoane reale – ceea ce se numeşte deepfake.
Inteligenţa artificială permite de mai mulţi ani realizarea de „deepfakes”, adică manipularea imaginilor şi a sunetului pentru a-i face pe oameni să spună sau să facă lucruri care nu s-au întâmplat de fapt.
Mai multe celebrităţi – inclusiv expertul financiar Martin Lewis – au fost folosite în falsuri de tip deepfake, care sunt adesea folosite pentru a înşela oamenii, informează BBC.
Tehnologia OpenAI, creatorul ChatGPT şi lider în acest sector, permite platformei Spotify, de exemplu, să traducă podcast-uri direct într-o altă limbă, păstrând vocea gazdelor, fără înregistrări suplimentare sau dublaj. Dar utilizarea IA generativă în scopuri ilegale, cum ar fi frauda sau dezinformarea, îngrijorează multe autorităţi.
Uniunea Europeană speră să finalizeze, până la sfârşitul anului, prima legislaţie din lume care să reglementeze aceste inovaţii. Cu toate acestea, ea nu va intra în vigoare decât în 2026, potrivit AFP.
Gayle King, co-prezentatoare la emisiunea matinală a postului CBS, a lansat un avertisment similar luni, tot pe platforma Instagram.
„Oamenii continuă să-mi trimită acest videoclip şi să-mi pună întrebări despre acest produs, când eu nu am NIMIC de-a face cu această companie…”, a scris King în legenda unui videoclip în care ea pare să facă reclamă la un produs de slăbit.
Jurnalista a postat, de asemenea, videoclipul original folosit de escroci, în care ea promova o emisiune de radio pe 31 august.
„Ei mi-au manipulat vocea şi videoclipul pentru a da impresia că eu fac reclamă acestui produs… Nu am auzit niciodată de acest produs şi nu l-am folosit niciodată!”, a insistat ea.
„Nu vă lăsaţi păcăliţi de aceste videoclipuri de inteligenţă artificială…”, a conchis Gayle King.
Sursa foto: Hepta
Citește și: