Sezonul 7 al serialului „The 100” / „Cei 100” este de două săptămâni în topul Netflix al celor mai urmărite seriale din ultimele două săptămâni. Să vedem de ce?
Sezonul 7 al serialului „The 100” / „Cei 100” este de două săptămâni în topul Netflix al celor mai urmărite seriale din ultimele două săptămâni. Să vedem de ce?
Serialul, care a debutat inițial în 2014, a adunat un număr substanțial de urmăritori pe parcursul celor șase ani de difuzare. Serialul i-a avut ca protagoniști pe Eliza Taylor, Thomas McDonnell și Bob Morley și a urmărit un grup de adolescenți care au fost trimiși pe Pământ de pe o stație spațială defectă (Arca) pentru a investiga habitabilitatea Pământului în urma unei apocalipse nucleare. În timp ce se află pe Pământ, grupul descoperă supraviețuitori ai apocalipsei și lucrează pentru a stabili o bază de pornire sustenabilă, în timp ce navighează printre conflictele existente între populațiile rivale.
Sezonul 7, cel final și care e acum în topul Netflix, a avut parte de o serie de reveniri, precum și de morți șocante ale personajelor principale, care i-au ținut pe fani captivi până la ultimul episod. Într-adevăr, soarta lui Bellamy, preferatul fanilor, este încă dezbătută în rândul publicului. Dar, în mare parte, serialul a reușit să încheie capetele nerezolvate fără un scandal semnificativ din partea fanilor. Cel de-al șaptelea sezon al serialului a debutat pe Netflix și nu pe The CW în 2020 și, la rândul său, întregul serial este disponibil pe Netflix.
Când Armageddonul nuclear distruge civilizația de pe Pământ, singurii supraviețuitori sunt cei de pe cele 12 stații spațiale internaționale aflate pe orbita Pământului în acel moment. Trei generații mai târziu, cei 4.000 de supraviețuitori care trăiesc pe o arcă spațială formată din stații conectate între ele își văd resursele diminuându-se și se confruntă cu măsuri draconice stabilite pentru a asigura viitorul omenirii.
Căutând cu disperare o soluție, liderii arcei trimit 100 de tineri prizonieri pe planetă pentru a testa habitabilitatea acesteia. După ce au trăit întotdeauna în spațiu, exilații găsesc planeta fascinantă și terifiantă, dar, având soarta rasei umane în mâinile lor, trebuie să-și croiască un drum în necunoscut.
Canibalism, experimente umane, portaluri care duc spre alte planete, motoare mentale care permit altor oameni să se infiltreze în creierul tău – acestea sunt doar câteva dintre lucrurile nebunești care s-au întâmplat în cele șapte sezoane ale serialului „The 100”, care s-a încheiat cu episodul 100. Deși serialul creat de Jason Rothenberg nu și-a găsit niciodată succesul la scară largă, a atras o bază de fani pasionați și loiali datorită întorsăturilor sale dramatice și a personajelor diverse și îndrăgite.
Ceea ce a început în 2014 ca o poveste despre un grup de 100 de adolescenți crescuți în spațiu, trimiși înapoi pe Pământ la 97 de ani după un război nuclear distructiv, a devenit o poveste în continuă evoluție despre limitele pe care le vom parcurge pentru supraviețuire – indiferent de costuri.
„Pentru mine, fiecare sezon a fost conceput pentru a fi aproape ca un nou serial și o nouă poveste”, spune Rothenberg, căruia rețeaua CW i-a propus serialul și a scris episodul pilot în același timp cu Kass Morgan, care a scris romanul ei pentru tineri adulți, pe care „The 100” se bazează în mare măsură.
„L-am abordat ca un scenarist de lungmetraj care intră pentru prima dată în televiziune, deoarece fiecare dintre aceste sezoane a fost un film împărțit în 13 sau 16 părți. De aceea, serialul se schimbă atât de drastic de la un sezon la altul, ceea ce este unul dintre lucrurile pe care le iubesc la el.”
Rothenberg a dat tonul serialului de timpuriu, stabilind că „The 100” va deveni genul de serial în care oricine poate muri în orice moment și în care se poate întâmpla absolut orice, oricât de nebunesc ar fi. Având premiera în același an cu „Jane the Virgin”, a fost un fel de experiment pentru rețea, despre care Rothenberg spune că a permis întotdeauna ca „The 100” să împingă limitele cât mai departe posibil.
„În glumă, aș putea spune că ne-au dat suficientă frânghie cu care să ne spânzurăm”, notează Rothenberg.
„Ar trebui să ne asumăm întreaga vină pentru lucrurile care nu au plăcut oamenilor. Dar am fost mereu uimit de cât de multe lucruri am reușit să scăpăm”.
Rothenberg nu folosise Twitter înainte de premiera serialului „The 100”, și nici majoritatea membrilor distribuției, care au început să se scufunde în apele social media pe măsură ce serialul a luat amploare.
Până la sezonul 2, era clar că exista o bază serioasă de fani, formată dintr-un grup demografic larg de oameni care se dezvoltau online – și că aceștia aveau opinii puternice despre tot ceea ce implica „The 100”.
„Îmi amintesc că în primul sezon a fost foarte magic, pentru că făceam cu toții acest proiect și nimeni nu știa ce părere va avea cineva despre el”, spune Lindsey Morgan, membră a distribuției, care face parte din distribuție.
„A început să explodeze. Și a început să explodeze cu adevărat în cel de-al doilea sezon. Twitter a fost o parte imensă din asta. Nu am anticipat dedicația fanilor”.
„Uneori există destul de multe controverse online, de care încerc să mă feresc când vine vorba de oameni supărați din cauza serialului”, adaugă Eliza Taylor, care o interpretează pe Clarke Griffin, protagonista serialului.
„Au tot dreptul să o facă, dar când încep să se certe între ei am tendința de a mă retrage. Este uimitor că simt atât de mult pentru aceste personaje pe care am muncit atât de mult să le construim. Înseamnă că ne facem treaba.”
Deși Rothenberg și scenariștii săi nu s-au ferit niciodată să ucidă personaje îndrăgite, adesea în moduri brutale, serialul s-a împiedicat de prima mare controversă în sezonul 3, când iubita lui Clarke, Lexa (Alycia Debnam-Carey), a murit imediat după ce cei doi și-au consumat relația.
Criticii indignați l-au acuzat pe Rothenberg că a realizat o poveste problematică în care viețile personajelor LGBTQ sunt tratate ca fiind de prisos. Showrunnerul a răspuns cu o lungă postare pe rețeaua Medium în care și-a cerut scuze fanilor, dar durerea a persistat.
Fanii „The 100” consideră că dintre toate morțile personajelor de-a lungul celor șapte sezoane, cea a Lexei a fost tratată cel mai prost, numind-o „abruptă și tristă”.
„Am creat o lume în care genul nu conta, rasa nu conta și orientarea sexuală nu conta”, răspunde Rothenberg, citând moartea Lexei ca fiind cel mai mare regret al său cu privire la acest serial.
„Niciunul dintre aceste lucruri nu sunt probleme în „The 100″. Nu există prea mult dialog despre niciunul dintre aceste lucruri. Nu reprezentăm situația de viață a oamenilor din lumea reală, așa că m-am simțit oarecum imun la asta, la faptul că toată lumea din serial poate muri și asta s-a extins și la ea. Și, evident, am judecat greșit intensitatea acestui lucru. Mi-aș dori să o pot recupera și să fac lucrurile diferit, dar nu se poate.”
„Acest serial este nemilos cu uciderea personajelor îndrăgite”, spun fanii pe site-urile de profil, subliniind impactul pe care relația Clarke-Lexa l-a avut asupra fanilor LGBTQ ai serialului, inclusiv o convenție, ClexaCon, care poartă numele celor doi.
„Iar aceasta nu a fost tratată atât de delicat pe cât ar fi trebuit să fie”.