Pe 13 noiembrie va avea loc lansarea internațională pe Netflix a ecranizării cărții lui Romain Gary „Ai toată viața înainte”, cu Sophia Loren (86 de ani) în rolul principal.
Pe 13 noiembrie va avea loc lansarea internațională pe Netflix a ecranizării cărții lui Romain Gary „Ai toată viața înainte”, cu Sophia Loren (86 de ani) în rolul principal.
Filmul „La vita davanti a sé” (2020), inspirat de superba poveste scrisă de Romain Gary, este regizat de Edoardo Ponti (fiul mai mic al Sophiei Loren și al producătorului Carlo Ponti). Acesta este la a treia colaborare cu mama lui, după „Inimi necunoscute” (2002) și „Vocea umană” (2014). Celebra actriță interpretează impresionantul rol al lui Madame Rosa, o supraviețuitoare a Holocaustului care ia sub aripa ei copii abandonați. Cel mai inteligent și sensibil dintre aceștia este Momo (Ibrahima Gueye), un băiețel de 12 ani crescut pe stradă, care îi fură poșeta. După ce femeia îl acceptă în casa ei, între ei se naște însă o relație specială, în care se combină afecțiunea, tristețea, umorul și luciditatea.
Cartea lui Romain Gary a mai fost ecranizată de Moshé Misrahi. Filmul său, „La vie devant soi” (1978), cu Simone Signoret, a primit Oscarul pentru cel mai bun film străin și i-a adus actriței premiul César. Versiunea difuzată de Netflix aduce, cum a povestit chiar Sophia Loren, „câteva lucruri surprinzătoare pentru public”. Acțiunea este mutată din Franța într-o așezare de coastă din Italia, iar copiii străzii adăpostiți de Madame Rosa sunt, pe lângă senegalezul Momo, o femeie transgender de 35 de ani şi un român de 10 ani.
Sophia Loren a declarat că nu ar fi lucrat cu fiul său dacă nu era un regizor extraordinar, care îi cere să repete până ajung la rezultatul dorit și care știe cum să o facă să ajungă la acesta. Edoardo Ponti a spus, la rândul lui, că mama sa „vrea să pună totul în acest proiect, să facem un film profund, provocator, atât emoţional, cât şi fizic. Energia şi pasiunea cu care abordează fiecare scenă reprezintă o minune pentru privitor”. El a mai povestit că la primul film pe care l-au realizat împreună a fost derutat în privința felului în care trebuia să i se adreseze pe platou, neștiind dacă să o strige Sophia, să o strige ca pe eroina pe care o joacă sau să-i spună, pur și simplu, „Mammina”, cum a făcut toată viața.