O agenție SEO te poate ajuta pe mai multe planuri, de la obținerea de trafic organic mai mare până la brand awareness și conținut de calitate. De ce ar trebui să contactezi chiar acum echipa SEO Genius? Pentru că afacerea ta merită să genereze vânzările la care ai visat încă de la înființare. Descoperă tot ce trebuie să știi despre avantajele SEO și colaborarea cu o echipă de profesioniști, citind articolul nostru.
Ce înseamnă SEO?
SEO sau Search Engine Optimization înseamnă, în limba română, optimizare pentru motoarele de căutare. Altfel spus, SEO implică un set de tehnici folosite pentru a aduce site-ul în topul rezultatelor afișate de motoarele de căutare. Ne rezumăm acum la Google, cel mai cunoscut și folosit motor de căutare la nivel mondial. E important să fii acolo, ținând cont că audiența ta face shopping online.
Hai să ne imaginăm acum că ai un magazin cu rochii de mireasă. Cu ajutorul specialiștilor SEO, te asiguri că atunci când doamnele și domnișoarele aflate în febra nunții caută „rochie mireasă” sau alte cuvinte specifice în această zonă, site-ul tău apare printre primele rezultate. Nu e suficient să ai o pagină web, dacă aceasta este clasată în paginile 2, 3 etc. Oamenii se plictisesc repede, sunt mai tot timpul pe fugă, deci e foarte puțin probabil să existe persoane cu o răbdare de oțel, persoane care să caute produse și servicii chiar și în următoarele pagini.
Cum optimizezi SEO un magazin online?
Dacă ți-ai propus să vinzi la nivel național, atunci trebuie să știi care sunt pașii de optimizare SEO a unui magazin online. Dacă pentru magazinul fizic, trebuia să găsești o locație într-o zonă bună, cât mai circulată, cu acces pietonal și poate câteva locuri de parcare, în mediul online lucrurile se schimbă. În linii mari, trebuie să fii atent la următoarele:
- Arhitectura site-ului: Design-ul site-ului trebuie să fie unul plăcut vizual, dar și versatil. În plus, structura site-ului trebuie să fie cât mai bine „compartimentată”. E important, atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare, să împarți conținutul în categorii și subcategorii;
- Indexarea paginilor: Toate paginile de interes trebuie să fie indexate de către Google, deci să prezinte credibilitate în fața motoarelor de căutare. Dacă motorul de căutare îți indexează doar pagini irelevante, traficul va întârzia să apară;
- Link-uri interne și link building: Odată ce paginile fac trimitere între ele, Google va considera ca site-ul tău este structurat corect și că poate fi considerat unul cu autoritate. Această autoritate se construiește și cu ajutorul altor site-uri de interes;
- Viteza de încărcare: Știai că aproximativ 60-70% dintre sesiunile unui magazin online vin de pe dispozitivele mobile? Nu ar trebui să te surprindă acest procentaj, mai ales că suntem obișnuiți să stăm aproape tot timpul cu telefonul în mână. Aici, viteza de încărcare contează enorm pentru experiența de utilizare, dar și pentru algoritmii motoarelor de căutare.
Acestea sunt doar câteva elemente esențiale în optimizarea unui magazin online. În realitate, procesul este mult mai amplu și de lungă durată. Este un proces care necesită focus chiar și pe cele mai mici detalii, implicare și cunoștințe actualizate.
În final, dacă și tu îți dorești să te faci cunoscut în rândul potențialilor clienți, trebuie doar să ceri ajutorul specialiștilor. O colaborare eficientă se măsoară în vizibilitate și conversii.