Predicții pentru Premiile Oscar din 2015
Conform secțiunii site-ului variety.com care se ocupă cu predicțiile oficiale ale premiilor Oscar, în acest moment se consideră deja că la viitoarea gală Oscar din 2025 câteva nume vor fi rostite cu mare frecvență.
Vâlva stârnită de anumite filme sau interpretări la recentele Festivaluri de film de la Veneția, Telluride sau Toronto oferă indicatori timpurii despre titlurile care ar putea domina cursa Oscarurilor, conturând, încă de pe acum, viitorul sezon de premii cinematografice.
Deși marile studiouri investesc milioane de dolari în campaniile de promovare pentru a-și împinge filmele către podiumul de premiere, cei doi factori hotărâtori pentru șansa de-a obține un trofeu rămân încasările obținute și primirea filmului de către critici, mai scrie variety.com.
Aceștia contribuie la modelarea renumelui unui film, influențând alegătorii cu mult înainte ca acesta să ajungă în cinematografe și clădind o adevărată narațiune în jurul unui „triumf artistic”.
Posibilii viitori câștigători
„Așteptați-vă la ceva neașteptat în cursa Oscarurilor”, ne previne însă tot variety.com, menționând că, în acest moment, câteva titluri conduc în clasamentul previziunilor (care, desigur, se poate modifica oricând până la gala din martie): „Gladiator II” (care ar fi vizat la nu mai puțin de 11 categorii), „Dune: Part Two” și „Emilia Pérez” (cu câte 9 categorii meritorii), „The Brutalist” (cu 8 categorii) și „Blitz” (cu 7 categorii).
În privința producătorilor, clasamentul studiourilor și platformelor de streaming ar arăta astfel: Netflix (15 posibile nominalizări), Paramount (12), Warner Bros. (10), A24 și Sony Pictures Classics (9).
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 5
Dacă ar fi să ne ghidăm după favoriții fiecărei categorii (trecuți pe prima poziție în lista de mai jos – n.r.), printre câștigătorii de anul viitor ar putea figura renumitul regizor și scenarist Jacques Audiard, pentru al său „Emilia Pérez”, drama insolită a unei avocate mexicane care trece printr-o transformare radicală (pe care o vom vedea în cinematografe la sfârșitul lunii noiembrie), Angelina Jolie pentru rolul Mariei Callas, Adrien Brody pentru „The Brutalist”, veteranul Ridley Scott, al cărui „Gladiator II” (care se lansează la noi pe 15 noiembrie) e, deja, foarte lăudat, Denzel Washington – pentru rolul secundar din filmul său, dar și Saoirse Ronan pentru„Blitz”, povestea unui grup de londonezi în timpul bombardamentelor din al Doilea Război Mondial (pe care nu știm dacă și când o vom vedea).
Iată previziunile pentru cea de-a 97-a ediție a premiilor Oscar:
Cel mai bun film:
„Emilia Pérez” (Netflix)
„Anora” (Neon) „Blitz” (Apple Original Films)
„The Brutalist” (A24)
„A Complete Unknown” (Searchlight Pictures)
„Conclave” (Focus Features)
„Dune: Part Two” (Warner Bros.)
„Gladiator II” (Paramount)
„The Room Next Door” (Sony Pictures Classics)
„Saturday Night” (Sony Pictures)
Cel mai bun regizor:
Ridley Scott – „Gladiator II”
Jacques Audiard – „Emilia Pérez”
Sean Baker – „Anora”
Brady Corbet – „The Brutalist”
Walter Salles – „I’m Still Here”
Cel mai bun actor în rol principal:
Adrien Brody – „The Brutalist”
Timothée Chalamet – „A Complete Unknown”
Colman Domingo – „Sing Sing”
Ralph Fiennes – „Conclave”
Paul Mescal – „Gladiator II”
Cea mai bună actriță în rol principal:
Angelina Jolie – „Maria”
Karla Sofía Gascón – „Emilia Pérez”
Mikey Madison – „Anora”
Saoirse Ronan – „The Outrun”
Tilda Swinton – „The Room Next Door”
Cel mai bun actor în rol secundar:
Denzel Washington – „Gladiator II”
Kieran Culkin – „A Real Pain”
Guy Pearce – „The Brutalist”
Stanley Tucci – „Conclave”
John Turturro – „The Room Next Door”
Cea mai bună actriță în rol secundar:
Saoirse Ronan – „Blitz”
Monica Barbaro – „A Complete Unknown”
Danielle Deadwyler – „The Piano Lesson”
Ariana Grande – „Wicked”
Zoe Saldaña – „Emilia Pérez”
Cel mai bun scenariu original:
„The Brutalist” – Brady Corbet, Mona Fastvold
„Anora” – Sean Baker
„A Real Pain” – Jesse Eisenberg
„The Seed of a Sacred Fig” – Mohammad Rasoulof
„September 5” – Moritz Binder, Alex David, Tim Fehlbaum
Cel mai bun scenariu adaptare:
„Emilia Pérez” – Jacques Audiard
„Conclave” – Peter Straughan
„Inside Out 2” – Meg LeFauve, Dave Holstein, Kelsey Mann
„The Piano Lesson” – Virgil Williams, Malcolm Washington
„The Room Next Door” – Pedro Almodóvar
Cel mai bun lungmetraj de animație:
„The Wild Robot” – Chris Sanders, Jeff Hermann
„Flow” – Gints Zilbalodis, Matīss Kaža, Ron Dyens, Gregory Zalcman
„Inside Out 2” – Kelsey Mann, Mark Nielsen
„Memoir of a Snail” – Adam Elliot, Liz Kearney
„Piece by Piece” – Morgan Neville, Pharrell Williams, Mimi Valdés, Caitrin Rogers, Shani Saxon
Cele mai bune decoruri:
„Dune: Part Two” – Patrice Vermette, Zsuzsanna Sipos
„Blitz” – Adam Stockhausen, Anna Pinnock
„Emilia Pérez” – Emmanuelle Duplay, Sandra Castello
„Gladiator II” – Arthur Max, Elli Griff
„Saturday Night” – Jess Gonchor, Claudia Bonfe
Cea mai bună imagine:
„Gladiator II” – John Mathieson
„The Brutalist” – Lol Crawley
„Dune: Part Two” – Greig Fraser
„Nosferatu” – Jarin Blaschke
„Saturday Night” – Eric Steelberg
Cele mai bune costume:
„Dune: Part Two” – Jacqueline West
„Blitz” – Jacqueline Durran
„Gladiator II” – Janty Yates
„Nosferatu” – Linda Muir
„Wicked” – Paul Tazewell
Cel mai bun montaj:
„Gladiator II” – Sam Restivo, Claire Simpson
„Anora” – Sean Baker
„The Brutalist” – Dávid Jancsó
„Dune: Part Two” – Joe Walker
„Emilia Pérez” – Juliette Welfling
Cea mai bună coafură și machiaj:
„Dune: Part Two” (Warner Bros.)
„The Apprentice” (Briarcliff Entertainment)
„Saturday Night” (Sony)
„The Substance” (Mubi)
„Wicked” (Universal)
Cel mai bun sunet:
„Gladiator II”
„Blitz”
„A Complete Unknown”
„Dune: Part Two”
„Saturday Night”
Cele mai bune efecte vizuale:
„Gladiator II”
„Blitz”
„Dune: Part Two”
„Here”
„Kingdom of the Planet of the Apes”
Cea mai bună coloană sonoră:
„The Brutalist” – Daniel Blumberg
„Dune: Part Two” – Hans Zimmer
„Gladiator II” – Harry Gregson-Williams
„The Room Next Door” – Alberto Iglesias
„The Wild Robot” – Kris Bowers
Cel mai bun cântec original:
„Emilia Pérez” – „Mi Camino” de Clément Ducol și Camille
„Blitz” — „Winter Coat” de Nicholas Britell, Steve McQueen și Taura Stinson
„Emilia Pérez” — „El Mal” de Clément Ducol, Camille și Jacques Audiard
„The Six Triple Eight” — „The Journey” de Diane Warren
„The Wild Robot” — „Kiss the Sky” de Delacey, Jordan Johnson, Stefan Johnson, Maren Morris, Michael Pollack & Ali Tamposi
Cel mai bun lungmetraj documentar:
„Daughters” – Regia: Angela Patton, Natalie Rae
„Black Box Diaries” – Regia: Shiori Itô
„Dahomey” – Regia: Mati Diop
„No Other Land” – Regia: Yuval Abraham, Basel Adra, Hamdan Ballal, Rachel Szor, Fabien Greenberg, Bård Kjøge Rønning
„Sugarcane” – Regia: Julian Brave NoiseCat, Emily Kassie
Cel mai bun lungmetraj internațional:
„Emilia Pérez”-Franța – Regia: Jacques Audiard
„The Girl with the Needle” – Danemarca – Regia: Magnus von Horn
„I’m Still Here” – Brazilia – Regia: Walter Salles
„Kneecap” – Irlanda – Regia: Rich Peppiatt
„The Seed of a Sacred Fig” – Germania – Regia: Mohammad Rasoulof
Sursă foto: Profimedia
Citește și: