Anca Nastasi a realizat un material prin care să le arate românilor că pot cumpăra haine românești, la fel de frumoase ca cele ale brandurilor străine consacrate, susținând economia românească. Un reportaj despre creatorii români care au fost nevoiți mai întâi să reușească în străinătate ca să fie băgați în seamă și aici, unde abia acum încep să deschidă magazine.
Este deja o bogăție de branduri, nume, site-uri românești, iar industria creatorilor de modă a crescut în ultimii ani. Cei mai mulți vând on-line, au site-uri pe care dacă intri nici nu-ți dai seama că sunt români: sunt start-up-uri românești, cărora în câtiva ani li s-a triplat cifra de afaceri. Românii cumpără anual haine de 2,5 miliarde de euro, iar 50% dintre cumpărători sunt dependenți de brand, de etichetă. Anual ajung la gunoi tone de haine, tricouri, de exemplu, fiindcă nimeni nu le mai vrea, nici nevoiașii. Cumpărăm mult și prost, însă începe să se observe o schimbare de mentalitate la tot mai mulți cumpărători români: cumpără mai puțin și mai calitativ, pentru a susține economia românească.
Dacă cumperi o haină românească, poți să susții locul de muncă a 3 români. La hainele sau pantofii românești, doar salariile muncitorilor din fabrică pot fi 70% din costul de producție, de aceea designerilor români le este greu să concureze cu brandurile străine, care externalizează producția în țări cu salarii cât mai mici.
“Sunt tineri, sunt români și sfidează concurența! Generația Y a designerilor români ne dă o lecție în afaceri. Duminică, veți vedea oameni care au pornit de la zero și construiesc branduri puternice, fără ajutor de la stat, bazate doar pe idei, talent și ambiție. Vă introducem în culisele unui business în care concurența cu marile companii globale e cruntă. Ce șanse au creatorii români pe piața românească, dominată de importatori puternici și cumpărători dependenți de brandurile internaționale? Vedeți duminică”, a declarat Anca Nastasi.
Se poate observa un boom al designerilor români pe o piață plină de prejudecăți. Telespectatorii îi vor cunoaște pe tinerii din spatele brand-urilor, care au studiat la UNART, au făcut ucenicie și stagii la marii creatori de la Milano sau Paris sau foști corporatiști care și-au descoperit o nouă pasiune. De 3 ani încoace, toți sunt pe un trend crescător. Poveștile lor vor fi prezentate pe larg duminică, la “România, te iubesc!”.