Daca John Galliano, Jean Paul Gaultier sau Yohji Yamamoto ar lasa deoparte colectiile vestimentare si si-ar orienta atentia catre masini, conceptele actuale ar arata foarte diferit fata de ceea ce vedem acum. Din fericire, designeri de moda precum Giorgio Armani au facut acest pas si s-au limitat doar la conceperea tapiteriilor de pe cateva modele Mercedes-Benz. Iar designul propriu-zis al masinilor a ramas in atentia caselor specializate, precum Bertone, Zagato, Pininfarina sau Giugiaro. Trendurile noi adoptate in formele caroseriilor poarta numele generic de prototipuri. Iar podiumurile de moda de la Milano, Paris si New York au fost inlocuite cu saloanele auto specializate. Cel organizat luna aceasta, la Geneva, este unul dintre ele. Iar prototipurile prezentate aici au fost cel putin fascinante. De departe, cel mai reusit concept prezentat a fost Birdcage, prototipul pregatit de Pininfarina pentru Maserati, pentru a celebra cei 75 de ani adunati de acest designer auto. Conceput ca un tot unitar, prototipul sportiv a fost desenat intr-o forma organica dotata cu o capsula pentru pasageri. Chiar si interiorul a fost adaptat, tinandu-se cont de exteriorul masinii. Accesul se face prin ridicarea intregului plafon, toate functiile sunt afisate pe un ecran transparent, iar comenzile pot fi realizate printr-un intreg sistem iDEN, special conceput de Motorola pentru acest prototip. Si ca sa lase in urma ceilalti pretendenti la titlul suprem in materie de concepte auto, noul Birdcage e dotat si cu un impresionant propulsor V12 care poate dezvolta nu mai putin de 700 CP.

 
Urmărește-ne pe Google News