Florin Alexandrescu, Chief Business Officer PRO TV a anunțat recalibrarea publicului țintă al televiziunii, aceasta fiind o mișcare ”oportună, și relevantă, pentru situația curentă a distribuției puterii de cumpărare în România!”. Targetul anterior a fost stabilit cu 20 de ani în urmă.
PRO TV a anunțat că în urma evoluției socio-demografice din ultimii ani, a migrației locative a populației din mediul urban către zonele metropolitane ale orașelor, extinderii publicului activ și stabil financiar dincolo de 49 de ani, dar și a migrației segmentului de vârstă 18 – 20 de ani în afara României, a decis recalibrarea publicului țintă: targetul comercial urmând a fi Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD.
În ultimii ani am fost martorii, sau chiar actori mulți dintre noi, ai migrației locative a populației din urban către zonele metropolitane ale orașelor. S-au construit peste un milion de locuințe în ultimii 10 ani în aceste zone, acest fenomen fiind în accelerare după începutul pandemiei. În egală măsură, observăm o extindere a publicului activ și stabil financiar dincolo de 49 de ani. Un alt fenomen social extrem de răspândit este migrarea segmentului de vârstă 18 – 20 de ani în afara României, e vorba despre tinerii care pleacă în străinătate pentru studii sau în scop lucrativ.
Florin Alexandrescu, Chief Business Officer PRO TV.
În noul target sunt luate în considerare gradele ESOMAR ABCD pentru a maximiza audiențele canalelor PRO TV către un public țintă relevant comercial.
Urmărim să maximizăm audiențele canalelor PRO TV pe un public țintă cu relevanță comercială, prin urmare luăm în considerare gradele ESOMAR ABCD. Nu am descoperit noi apa caldă, toate aceste date sunt deja folosite în toată Europa sau în SUA, iar în marea majoritate a piețelor TV pe care le urmărim și către care aspirăm, target-ul comercial este Național 25 – 54. Prin urmare, considerăm că această recalibrare este și oportună, și relevantă, pentru situația curentă a distribuției puterii de cumpărare în România și o vom implementa în colaborările viitoare. Targetul comercial al PRO TV urmând să fie, în mod oficial de acum. Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD.
Florin Alexandrescu, Chief Business Officer PRO TV
Aleksandras Cesnavicius, CEOul Pro TV, declara în cadrul unui interviu că se va pune accent și pe digital, pentru atragerea publicului mai tânăr.
„Cu cât sunt mai tineri, cu atât consumă mai puţină televiziune standard. Am început să facem primii paşi anul acesta pentru a găsi conţinutul potrivit, cum să ne adresăm unui public diferit în alt mod, să fie ceva sustenabil. Într-o anumită măsură, trebuie să se suprapună cu televiziunea.”