Modifica setarile cookie
Homepage  / Seriale

„Posedare”, unul din cele mai bune seriale din Franța, în premieră la Focus Sat TV

de Andreea Hentea,

Din 26 mai, Focus Sat TV ne propune miniseria „Posedare”, producție Canal+Original, din care vor fi difuzate câte două episoade, în serile de luni și joi, de la ora 21.30. Începută cu o scenă de neimaginat, care lasă toată asistența înmărmurită, povestea ne dezvăluie un caz complicat, în care pasiunea, enigmele, superstițiile și modernitatea se împletesc permanent.

Declarată, în 2021, Cel mai bun serial francez de către Sindicatul Francez al Criticilor de Film, miniseria franco-israeliană „Posedare” / „Possessions” (2020) a fost creată de scenaristul Shahar Magen („Sirens”, „Prime Minister’s Children”) și regizată de Thomas Vincent („Bodyguard”, „Reacher”, „Je suis un assassin”, „Karnaval”). Încă de la început, povestea este străbătută de frecvente răsturnări de situație și de bizarerii care adâncesc misterul.

Aparent, frumoasa Natalie (Nadia Tereszkiewicz), o tânără franțuzoaică stabilită cu familia în Israel, și iubitul ei, Eran (Imri Biton), au toate motivele pentru a fi fericiți. Sunt tineri, plini de energie, se iubesc nebunește și au ajuns într-un moment superb – ziua nunții lor.

Numai că fastuoasa petrecere la care toți invitații privesc cu entuziasm spre tânăra pereche îngheață în mod tragic. În momentul în care este adus tortul mirilor, pe care cei doi urmează să-l taie împreună, luminile din restaurant se sting pentru câteva momente.

Când lumina revine, scena e de coșmar: mirele zace într-o baltă de sânge, cu gâtul tăiat, iar mireasa este încremenită, plină de sânge, cu privirea fixă și cuțitul încleștat în mână. Este doar începutul șocant al unei intrigi labirintice, a cărei cercetare îi răvășește pe toți cei implicați.

O anchetă intersectată cu ritualuri și tradiții

Karim (Reda Kateb), un atașat de la consulatul francez, este trimis să cerceteze cazul, la care lucrează deja Esti (Noa Koler), o polițistă israeliană, și Rafi (Tzahi Grad), superiorul ei de la secția de poliție Beer-Sheva.

Numai că faptele petrecute acolo se complică suplimentar cu o serie de reacții inexplicabile din partea celor implicați, în special a familiei lui Natalie, depozitară a multor secrete stranii. Cu cât Esti, Rafi și Karim înaintează în anchetă și află mai multe date despre contextul în care s-a petrecut crima, cu atât crește nebuloasa care învăluie totul în crescendo, de-a lungul celor șase episoade.

Pe de o parte, poliția folosește mijloace cât se poate de moderne de anchetă și nu întârzie să o supună pe Natalie, aflată în arest, unui test cu poligraful. Pe de altă parte, concepțiile celor din familia ei duc această relație de iubire într-o zonă obscură și înspăimântătoare.

Aici se amestecă demoni, vrăji și secrete, ghicitoare care prevestesc noi nenorociri, ritualuri respectate cu strictețe de femeile din Djerba, de unde provine Rosa (Dominique Valadié), mama lui Natalie, dar și tradiții de familie care cer ca, după moartea fratelui mai mare, fratele rămas să se însoare cu proaspăta văduvă pentru a o proteja și a-i oferi copii.

Aparent mai răscolită de propriile presimțiri dinaintea nunții decât de tragedia concretă care s-a întâmplat la nunta fiicei sale, Rosa strânge toate lucrurile mirilor și le arde pe câmp, iar cealaltă fiică a ei, Johanna (Judith Chemla), are propriile bănuieli și dovezi ascunse în legătură cu sora ei și cu posibilitatea ca aceasta să fi fost victima abuzurilor și hărțuirii.

Un bărbat misterios pe nume Yoel (Tchéky Karyo) are, se pare, un amestec major în acest caz, dar ancheta devine aproape imposibil de descifrat de la un punct încolo. Din ce în ce mai derutat, Karim ajunge să-și riște viața în încercarea de-a o ajuta pe Natalie și de a desluși dedesubturile și sensurile adânc îngropate ale acestei crime amestecate cu abuzuri și șantaje emoționale tiranice.

Întoarcere la simboluri străvechi

Ceea ce se remarcă în primul rând la această poveste surprinzătoare este contrastul dintre cercetările efectuate de poliție și încărcătura de credințe, ritualuri și simboluri magice de care se lovesc acestea. Tânărul Eran a fost, se pare, asasinat conform pedepsei specifice aplicate pentru adulter, iar toate rudele implicate par suspecte.

Fratele mirelui se ceartă cu poliția, sora miresei distruge probe, mama acesteia practică solemn ritualuri și rostește descântece, iar tatăl miresei o somează, în vizita pe care i-o face în arest, să nu sufle o vorbă despre tulburările din sânul familiei.

Dincolo de suspansul intensificat de apariția fiecărui nou detaliu al cazului, de ecografii, teste, probe, reconstituiri și expertize medico-legale, sunt aduse în discuție predestinarea, blestemele, pedepsele ritualice, incendiile, vrăjile și, mai presus de toate, posedările care pot lega destinul unei tinere mirese de o entitate misterioasă, în așa măsură încât aceasta să o conducă la crimă.

În plus, miniseria degajă un farmec aparte prin atmosfera ei stranie, subsumată acestui șir de ritualuri exotice și susținută de o distribuție de marcă.

Dramatismul succesiunii de fapte uluitoare prezentate aici este datorat în bună măsură puterii de convingere a lui Natalie, care schimbă, pe rând, ipostaza de tânără mireasă exuberantă cu cea de criminală a cărei vinovăție este o evidență, apoi de iubită manipulată, a cărei feminitate este folosită fără scrupule și, în final, de victimă a unui joc cinic.

Tânăra sa interpretă, Nadia Tereszkiewicz, își construiește personajul cu prospețime și vigoare, manevrând multiplele sale fațete cu îndemânare și grație.

După ce a jucat în excelentul serial „Zece la sută” (disponibil pe Netflix), ea a fost prezentă, pe 22 mai, pe covorul roșu al prestigiosului Festival Internațional de Film de la Cannes, ca protagonistă, alături de Louis Garrel, a noului și apreciatului film „Les Amandiers” (2022), regizat de Valeria Bruni Tedeschi, povestea unor tineri de douăzeci de ani care dau examen de admitere la celebra școală de actorie creată de Patrice Chéreau și Pierre Romans, Théâtre des Amandiers, din Nanterre.

Alături de ea, în distribuția acestei originale miniserii îl reîntâlnim pe reputatul Tchéky Karyo („1492 – Conquest of Paradise”, „Vincent et moi”, „Nikita”, „O logodnă foarte lungă”, „Un long dimanche de fiançailles”, „Le roi danse”), un actor prolific, care de-a lungul timpului a interpretat memorabil cele mai diverse tipologii.

Reda Kateb și Noa Koler, în rolurile ambițioșilor Karim și Esti, care refuză să abandoneze ancheta, dar și interpreții rudelor mirilor, Roy Nik, Judith Chemla și Dominique Valadié, însuflețesc expresiv această poveste incitantă despre iubire, curaj, spaime și contorsionări ale destinului.

În Aplicația Focus Sat sunt disponibile în exclusivitate și alte seriale europene remarcabile, sezoane întregi din producții de succes Canal+ Original precum: „ Regele Varșoviei”, „Planeta celor singuri”, „Pro și contra” (2 sezoane), „Paris Police 1900”, „Baron Noir” (3 sezoane), „Pedagogul” (2 sezoane), „ZeroZeroZero”, „Moscow Noir”, „Nox”, „Secretul celor cinci”, „Ai încredere în mine” (2 sezoane), „Ostatici în subteran” (2 sezoane).

Focus Sat TV este inclus în toate pachetele TV satelit Acces precum și în aplicația Focus Sat cu pachetele TV online Play TV.

Aplicația Focus Sat poate fi testată gratuit timp de 7 zile de cei care vor să o descopere și nu se numară încă printre clienții Focus Sat.

 
Urmărește-ne pe Google News
 
 
ALTE ARTICOLE INTERESANTE

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te