Departe de a fi cel mai tare film de actiune al verii, „Cursa mortala” te prinde cu masini tari, o poveste usor de inteles si Jason Statham, intr-un rol care il prinde la fix.
Departe de a fi cel mai tare film de actiune al verii, „Cursa mortala” te prinde cu masini tari, o poveste usor de inteles si Jason Statham, intr-un rol care il prinde la fix.
In 2012, economia Statelor Unite se prabuseste, somajul atinge un maxim istoric, iar criminalitatea scapa de sub control. Sistemul de penitenciare e sufocat si devine o masina de facut bani: inchisoarea Terminal Island organizeaza si transmite pe Internet, contra cost, o serie de curse cu masini, intre detinutii care lupta pana la moarte.
Acest decor intunecat si violent este tocmai potrivit pentru aparitia unui erou, care sa revolutioneze sistemul. Acesta este Jensen Ames (Jason Statham), un fost pilot botezat dupa o masina, care a dat cursele pe viata de familie si care se trezeste aruncat in mijlocul Cursei Mortale de la Terminal Island. Dupa ce sotia lui este ucisa de un infractor mascat si fetita lui e data spre adoptie unui alt cuplu, Jensen e acuzat de crima si incarcerat la Terminal Island. Aici, directoarea Hennessey (Joan Allen, a carei fata imobila pare botoxata excesiv) ii ofera un schimb: Jensen va intra in pielea lui Frankenstein – pilotul preferat al publicului, care a castigat deja patru curse, dar care a fost ucis in ultima infruntare, pe circuit – si, daca va castiga a cincea cursa, va fi eliberat si isi va recupera fetita.
Pe repede inainte
Filmul debordeaza de actiune si aminteste de „Mad Max”, dar cu un protagonist mai chelios si masini dotate cu sisteme mai bune de aparare (fum, ulei si napalm). 35 de autovehicule au fost folosite in cele 50 de zile de filmare, iar masinile au fost reparate constant de 85 de mecanici. Pentru iubitorii de motoare, masina lui Frankenstein/Jensen e un regal: un Ford Mustang GT, cu un motor V8, doua mitraliere care trag 3.000 de gloante pe minut, aruncatoare de flacari si napalm.