Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

PA207053

(P) Schimbi locul de dormit des? Perna potrivită te ajută să dormi bine

17 October 2018

Perna este unul dintre accesoriile de somn preferate de mulți. Este și motivul pentru care nu ne simțim bine atunci când suntem nevoiți să schimbăm locul de dormit. Totuși, problemele cauzate de adaptarea deficitară la somn în alt loc decât acasă au și alte cauze.

Perna noastră, cea de fiecare noapte, este, de multe ori, partenerul favorit de somn. Dar nu întotdeauna lipsa ei este responsabilă pentru disconfortul nocturn. Așa-numitele tulburări de ritm circadian sunt de mai multe tipuri și au cauze diverse.

Ce sunt tulburările de ritm circadian

Deși au o denumire pompoasă, este vorba despre acel disconfort creat de schimbarea locului sau a orei obișnuite de somn. Mai exact, din diferite motive, nu se respectă ritmul normal de dormit. Adică, somnul apare fie prea devreme, fie prea târziu, fie este dereglat față de programul uzual. Cel mai mult au de suferit persoanele forțate să călătorească mult, să lucreze în ture sau să schimbe des fusul orar din cauza zborurilor cu avionul la distanțe mari (așa-numitul sindorm jet leg).

Cine are de suferit

O oră exactă normală de somn nu s-a putut stabili. Dar se consideră ca fiind ideale intervalul orar 22:00-23:00 pentru adormire și cel între orele 6:00-8:00 pentru trezire. Cei care nu respectă acest program de somn au de suferit. Dacă nu reușești să adormi înainte de orele 2:00, în timp, pot apărea simptome de anxietate și depresie, dar și alte boli. Devansarea fazei somnului sau ceea ce se numește în popor „toropeală' de seară sau „a te scula cu noaptea-n cap' face ca persoana afectată să adoarmă foarte devreme și să se trezească în toiul nopții. Cei nevoiți să lucreze în ture au dificultăți în a adormi după schimbul de noapte. Iar întregul lor ritm de viață este dat peste cap.

Perna poate fi de ajutor

Oricare ar fi problema cu care te confrunți din cauză că schimbi des locul de dormit, perna poate fi aliatul tău de nădejde. Și dacă o cumperi inteligent, o poți lua cu tine oriunde. Astfel, schimbarea mediului de somn nu va mai fi la fel de neprietenoasă cu starea ta de sănătate. O vizită la un specialist somnolog te poate ajuta să găsești și alte soluții bune pentru sănătatea ta. Tratamentul vizează igiena somnului, exerciții fizice și activități reconfortante de scurtă durată. Se recomandă, de asemenea, expunerea alternativă la lumina intensă și întuneric, precum și alimentația.

 

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare