Nu se întâmplă foarte des ca un brand românesc, mai ales unul care își are sediul în provincie, să ajungă cunoscut la nivel internațional. Totuși, persistența, calitatea produselor și adaptarea continuă la prezent dau roade pe termen lung.
Nu se întâmplă foarte des ca un brand românesc, mai ales unul care își are sediul în provincie, să ajungă cunoscut la nivel internațional. Totuși, persistența, calitatea produselor și adaptarea continuă la prezent dau roade pe termen lung.
Astfel, o companie din regiunea Moldovei poate ajunge renumită la nivel național și chiar internațional, produsele sale tradiționale românești fiind apreciate de românii de peste granițe. Este cazul Vascar, unul dintre cei mai importanți producători de conserve și preparate din carne din România, iar directorul său general ne ajută să înțelegem mai bine traseul acestui business.
„Compania și-a început activitatea în anul 1984, sub numele de Industria Cărnii Vaslui, cu o echipă restrânsă de tineri. În scurt timp, produsele sale au ajuns pe unele dintre cele mai exigente piețe ale vremii: SUA, URSS, Germania și Franța. După Revoluție, mai exact în anul 1991, compania și-a schimbat numele în Vascar, o alăturare firească între cuvintele ‘Vaslui’ și ‘carne’, devenind societate pe acțiuni, cu capital majoritar de stat. Trei ani mai târziu, are loc deschiderea primelor magazine proprii în regiunea Moldovei – astăzi, acestea sunt în număr de 21 în toate județele din nord-estul României”, își începe Vlad Ciuburciu istorisirea.
„2000 este anul privatizării, un an de referință și pentru programele de investiții. În șase ani, acestea au fost finalizate: a fost instalată o linie automatizată de conserve, a fost introdusă o instalație de producere de salamuri crud-uscate, depozitele de frig și congelare au fost modernizate. De asemenea, au fost achiziționate utilaje noi, iar secția de preparate a fost retehnologizată”, explică Ciuburciu (Vascar). Acesta precizează că business-ul pe care îl conduce este unul dintre puținele din industria cărnii din România care nu sunt specializate pe o singură direcție, producând atât mezeluri, semipreparate și carne fresh, cât și conserve.
„În 2011, compania a obținut Food Safety System Certification, iar doi ani mai târziu a primit și certificatul BRC (British Retail Consortium). În 2015, a fost lansată gama completă de mezeluri Moldova în Bucate, cel de-al doilea brand Vascar, iar un an mai târziu compania a devenit brand național. Distribuția a fost extinsă în București, prin semnarea de parteneriate cu key accounts și retaileri independenți, și totodată a fost lansată și prima campanie de comunicare națională”, explica Ciuburciu. Acesta a preluat funcția de Director General Vascar în anul 2017, după ce anterior ocupase funcția de Director de Marketing.
În prezent, Vascar are aproximativ 400 de angajați, o fabrică cu o capacitate extinsă de producție la Vaslui și o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, înregistrată la finalul anului trecut. Produsele sale, care includ și o gamă largă de preparate fără E-uri, conservanți sau aditivi alimentari, sunt distribuite atât la nivel regional (în magazine proprii), cât și la nivel național (în magazine tradiționale și marile rețele de hypermarket-uri).
Mai mult decât atât, Ciuburciu (Vascar) precizează că inclusiv românii din străinătate se pot bucura de produsele companiei, pe care le găsesc în raioanele dedicate lor din marile magazine.
„Calitatea este valoarea fundamentală care ne definește, ne respectăm clienții și ne propunem zilnic să ne ridicăm la nivelul pe care și-l doresc. Investim în tehnologie, dar știm în același timp că nu putem excela dacă nu există pasiune, acesta fiind ingredientul secret al oricărui fel de mâncare gustos”, adaugă Directorul General Vlad Ciuburciu.