Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Vloger

(P) Influenceri online : vlog sau blog – cum sa te afirmi online mai usor?

15 September 2020

 

În condițiile în care piața muncii a devenit din nou destul de tensionată pentru angajați, multe persoane caută idei antreprenoriale. În lipsa unor bugete consistente disponibile, mulți sunt atrași de ideea de bani online prin prisma unui blog sau a unui vlog. Și asta mai ales pentru că mediul digital crește puternic, conținutul online este consumat tot mai intens din cauza lipsei de alternative (din cauza restricțiilor cu privire la apropierea fizică și a temerilor legate de pandemie). Cei care accesează bloguri și vloguri ajung să ia în calcul propria lansare în acest domeniu, căci lucrurile nu par foarte complicate. Nici nu sunt, dar nu trebuie privit totul nici în mod superficial, pentru că este nevoie de multă muncă, dedicare, inspirație, talent și chiar ceva noroc pentru a reuși cu adevărat în acest domeniu.

 

Întrebarea următoare pentru fiecare este dacă să lanseze un blog sau un vlog. Fiecare astfel de proiect are avantaje și dezavantaje. Cel mai simplu de lansat este vlogul, căci ai nevoie doar de un cont de YouTube și îți poți lansa propriul canal. Poți posta cât mai multe filmări, poți fi actorul principal, poți face animații grafice, diverse tipuri de conținut. Ai nevoie de o tematică, o nișă de preferat. Înainte de a porni la drum, este bine să explorezi bine această nișă, să observi cum acționează concurența, celelalte canale cu un conținut din aceeași categorie. Este ideal să ai ceva original, acest lucru te poate propaga în preferințele utilizatorilor. 

 

Cel mai important este ca video-urile postate să fie de foarte bună calitate. Le poți realiza cu o cameră foarte bună a unui smartphone performant sau ideal cu o cameră foto-video digitală care să filmeze excelent. Mai departe, trebuie să editezi acel conținut pentru a fi cu adevărat wow, ușor de consumat, cât mai atractiv, genul de conținut distribuibil pe rețelele sociale. Poți interacționa cu publicul, poți lansa unele provocări, concursuri etc.

 

Poți considera că ai și mai multă independență în administrare și operare dacă lansezi un blog, pentru că vei avea un website propriu administrabil complet. Brandul tău personal se va contura exact așa cum dorești. Vei decide 100% inclusiv legat de conținutul publicitar cu care te asociezi, dacă și cât de multe mesaje publicitare dorești să incluzi și în ce mod. 

 

Pentru a lansat un blog ai nevoie de o platformă de preferat WordPress. Sunt disponibile foarte multe teme, poți alege, adapta și personaliza o temă în funcție de proiectul tău. Ideal este să achiziționezi un plan de găzduire web WordPress, adică să ai totul pregătit din punct de vedere tehnic pentru a te apuca de treabă. Serviciul de web hosting este foarte important pentru ca blogul tău să poată fi accesat oricând de vizitatori, iar paginile să se încarce foarte rapid. Alege un provider cu datacenter în România, garanție de uptime 99,9% din timp și suport ethnic. De exemplu, la aceasta companie de gazduire web, cel mai ieftin plan costa mai putin de un euro/luna. Mai ai nevoie de un domeniu web și… multă inspirație pentru conținut cât mai mult.

 

Așadar, blog sau vlog? Depinde și de abilitățile fiecărei persoane. Unii se simt mai bine când scriu, alții se exprimă mai bine vorbind, comunicând vizual. Dacă îți propui să ajungi să câștigi bani din această activitate online, ideal este să acționezi pe mai multe nivele. Poți lansa atât un blog, cât și un vlog pe care să le legi între ele în comunicare. Se vor susține unul pe altul și vor crește sustenabil. În funcție de cum merg lucrurile, te adaptezi pe drum. Nu uita de conturile pe rețele sociale, ele sunt un “must have” pentru un proprietar de blog sau / și vlog.

 

.

 

Citește și
Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare