Sunt multe lucruri care îi sperie, mai ales pe români, fapt care îi împiedică să pornească o afacere pe cont propriu, majoritatea preferând să rămână în zona lor de confort. Însă o afacere implică mult mai multă muncă decât dacă ai fi angajat, pentru că viitorul și succesul acesteia stă pe umerii tăi.
Ca idee, primii pași pe care trebuie să îi urmezi sunt cei birocratici, după ce ai stabilit clar ce anume vrei să faci. Axează-te pe ceva ce îți face plăcere, astfel încât să îți fie drag să lucrezi pentru business-ul tău în fiecare zi. Pentru a scoate actele unei firme, ai nevoie de un nume (care să nu fie înregistrat deja), dar și de o persoană calificată care să se ocupe de dosarul tău. Uneori, birocrația țării noastre este extrem de grea, tocmai de aceea există oameni specializați pe această nișă, care preiau astfel de task-uri (ca tu să nu fii nevoit să pierzi timp). Asta înseamnă că trebuie să mai scoți niște bani din buzunar pentru a plăti serviciile acelei persoane, însă investiția merită făcută, mai ales că timpul este ceva extrem de prețios în zilele noastre.
Nu poți să îți desfășori activitatea dacă nu ai un sediu potrivit, așa că după ce te vezi cu toate actele în regulă, cumpără sau închiriază un spațiu în care să îți poți instala un birou personal și alte încăperi potrivite pentru afacerea ta, în funcție de numărul de membri pe care i-ai angajat sau de activitatea pe care o desfășori. Amplasamentul său trebuie să fie unul destul de strategic, dacă îți dorești ca viitorii clienți să te găsească repede (sau alege să fii vizibil încă de la început, chiar dacă nu ai o clientelă formată). Investește și în imaginea biroului tău, pentru că acesta spune multe despre tine. Prima impresie este cea care contează cu adevărat, așadar ai grijă să fie o impresie bună, pe care oamenii să o remarce imediat.
Foarte important: nici o afacere nu poate funcționa în mod legal dacă nu deține certificare ISO 9001! ISO este un standard de management al calității global și menirea sa este să controleze calitatea serviciilor oferite. Nu contează ce tip de afacere ai, acest certificat nu trebuie să îți lipsească, dacă vrei să fii în regulă cu legea. Lesne de menționat faptul că lipsa unui astfel de certificat se pedepsește conform legii și vine la pachet cu amenzi colosale, dar și cu închiderea afacerii (pe termen lung sau definitiv). Cu siguranță nu îți dorești să mergi la risc, mai ales dacă ți-ai investit toate resursele într-o afacere despre care credeai că te va ajuta să obții profituri financiare mai satisfăcătoare, decât un loc de muncă obișnuit.
De ce este important să obții un certificat ISO 9001 dacă deții o afacere? Deoarece oamenii își doresc lucruri și servicii de calitate, două lucruri care trebuie atestate înainte (de către organele competente). Se poate să întâlnești alti parteneri de afaceri, care să refuze categoric un parteneriat cu tine, dacă afacerea ta personală nu deține un certificat ISO care să îți ateste calitatea serviciilor prestate (și asta pentru că nu vor să riște să păteze imaginea propriei afaceri). Orice business man care se respectă, ține la eticheta pe care o afișează în societate, atât pentru el, cât și pentru afacerea pe care a pus-o pe roate. Așadar, merită să investești într-un astfel de certificat, dacă vrei să te bucuri de propriul business pe termen foarte lung. Nu trebuie să îți bați capul cu astfel de detalii, pentru că și pentru astfel de certificate există specialiști în domeniu, care să urmeze procedurile corecte în vederea obținerii unui certificat ISO 9001 pentru tine. Este o investiție pe care, iarăși, merită să o faci fără să eziți!
Ce informații conține ISO 9001?
- În primul rând, oferă informații și detalii legate de cerințele necesare pentru sistemul de management al calității în mod general, dar și informații despre documentarea, interacțiunea și planificarea proceselor;
- Informații prețioase despre responsabilitățile pe care le implică management-ul;
- De asemenea, cuprinde management-ul de resurse umane și mediul de lucru al unei corporații și / sau organizații;
- Pașii privind realizarea unui produs, de la zero la produsul finit;
- Certificatul ISO 9001 măsoară, analizează și îmbunătățește sistemul de management al calității, însă nu oricum, ci prin informații despre documentarea, planificarea și interacțiunea proceselor.
Dacă nu știi cum să obții un astfel de certificat, apelează cu încredere la specialiștii de la Certificare ISO. Îi găsești pe site-ul lor oficial, locul în care vei găsi o mulțime de informații prețioase, care te vor ajuta să înțelegi mai bine de ce ai nevoie de un certificat ISO 9001, dar și cât de mult te poate ajuta dacă deții o afacere pe cont propriu și îți dorești să funcționezi cu ea în deplină legalitate. Specialiștii de la Certificare ISO îți vor răspunde la întrebările pe care le ai, astfel încât să nu rămâi cu nici un fel de îndoială în ceea ce privește utilitatea unui astfel de certificat. Sunt partenerii de afacere pe care merită să îi ai alături, fie că ești veteran în domeniul antreprenoriatului, fie că ești novice la început de drum.