Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

A826C829 E802 4673 AD7A E8A36CE71B25

(P) Ce trebuie sa mananc pentru a ramane insarcinata

2 July 2019

Alimentatia nu este importanta doar in timpul sarcinii, ci si in perioada de preconceptie. Atat tu, cat si partenerul tau trebuie sa fiti atenti cu ceea ce mancati pentru a va creste fertilitatea, dar si pentru a avea un organism sanatos. Tu, in special, trebuie sa iti asiguri necesarul de vitamine si minerale, pentru a avea un corp sanatos, gata sa gazduiasca fara probleme, timp de noua luni, noul membru al familiei.

 

Acidul folic

Autoritatea pentru Sanatate Publica din SUA le recomanda femeilor aflate la varsta fertila sa aiba un aport zilnic de 0,4 mg acid folic. Aceasta vitamina din complexul B ajuta la evitarea defectelor de tub neural si spina bifida la bebelusi. Ce trebuie sa consumi? Legume cu frunzele verzi, citrice, arahide, cereale integrale. De asemenea, in momentul in care te prezinti la medicul tau si ii spui ca vrei sa ai un copil, iti va recomanda vitamine prenatale, care au si ele in compozitie acid folic. Este foarte important sa mergi la medic inainte de a ramane insarcinata pentru a evita aparitia unor complicatii datorate lipsei de acid folic. Cele mai bune surse de acid folic sunt rinichii, soia, fasolea alba, lintea, spanacul, sparanghelul, salata verde, sucul de portocale, de ananas, semințele de floarea-soarelui, porumbul, broccoli, mazarea, varza de Bruxelles, sfecla rosie.

 

Calciu

Daca vrei sa ramai insarcinata trebuie sa consumi zilnic 1000 mg de calciu. Pentru aceasta nu trebuie decat sa consumi branzica de casa, iaurt degresat, somon, sardine, orez.

 

 

Suplimente alimentare

Pe langa o dieta sanatoasa, este necesar ca in perioada preconceptie sa iti suplimentezi aportul de vitamine si minerale prin produse farmaceutice de profil. Totusi, nu automedicatia este indicata! Fa-i medicului tau o vizita si in urma unor analize, acesta va stii ce este mai bine pentru tine.

 

Cafeaua

Stiai ca o cantitate mai mare de 300 mg cafeina pe zi scade cu aproape o treime sansa de a concepe un copil? Si nu numai atat! Cafeina scade capacitatea organismului de a absorbi calciul si fierul. Asa incat, rezuma-te la o singura cescuta de cafea si vei vedea ca lucrurile se vor schimba in bine.

 

Un espresso dublu are intre 45-100 mg cofeina, o cana de ness 70 mg, o cana de ceai verde 20 mg, o cana de ceai negru 45 mg, o ciocolata cu lapte 4 mg, un pahar de bautura racoritoare de tip cola intre 34 si 38 mg de cofeina.

Scoate din alimentatie

Induclitorii artificiali, alcoolul si tigarile reprezinta pericole majore pentru sanatatea ta in general, dar sunt, mai ales adevarate bariere in drumul tau daca vrei sa ramai insarcinata. De asemenea, elimina orice aliment care este procesat prea mult și citeste cu atentie toate etichetele produselor pe care urmeaza sa le mananci. Scoate din dieta tot tot ce contine aditivi alimentari, indiferent de felul lor. Incearca sa mananci cat mai putin in oras si de fiecare data ai grija sa fie din surse curate.

Hrana curata este mai scumpa, dar este mai important ca tu si bebelusul sa fiti sanatosi. Poti vedea aici ce presupune o analiza fiscala https://termene.ro/produs-analiza-fiscala .

 

 

Citește și
Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare