; s
Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Image1

(P) Beneficiile fibrelor pentru sănătate și cum să introduci mai multe în dietă

11 May 2021

Fibrele sunt mai importante pentru dietă și cel mai probabil nu consumi suficiente pentru a avea o dietă complexă și sănătoasă. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că cei mai mulți dintre noi consumăm foarte multă mâncare procesată, săracă în fibre. Desigur, este mai ușor să mănânci fast-food atunci când te grăbești decât o masă sănătoasă. Însă, trebuie să te gândești și la sănătate. Prin urmare, iată care sunt beneficiile fibrelor pentru sănătate și cum să le introduci în dietă pentru a fi mai sănătoasă.

Fibrele sunt importante pentru tranzitul intestinal

Fibrele sunt mâncarea preferată a bacteriilor din sistemul digestiv. Având în vedere că sucul gastric nu le dizolvă în totalitate, bacteriile se hrănesc cu rămășițele bogate în vitaminele K și B12, aducând aceste vitamine în fluxul sanguin. De altfel, alimentele preferate ale bacteriilor din sistemul digestiv sunt cerealele neprocesate, fasolea și legumele, toate bogate în fibre. Motivul pentru care ai nevoie de un sistem intestinal sănătos este că acesta echilibrează imunitatea, nivelul de energie și susține metabolismul. Prin urmare, ai nevoie de alimente bogate în fibre pentru a menține o viață sănătoasă.

Iar dacă consideri că aceste alimente te balonează, poți să le introduci încetul cu încetul în dietă. O femeie trebuie să consume între 21 și 35 de grame de fibre pe zi pentru a avea o dietă echilibrată. Poți să începi cu pâinea, care să fie din cereale neprocesate și apoi cu cerealele de dimineață, pe care să le înlocuiești cu opțiuni mai sănătoase.

Fibrele te pot ajuta să slăbești

Motivul pentru care slăbești dacă consumi o cantitate sănătoasă de fibre este că acestea sunt sățioase. Prin urmare, dacă le introduci în dietă, nu îți va fi la fel de des foame. Din acest motiv se recomandă să ai un mic dejun bogat în fibre. Astfel, senzația de sațietate va fi menținută mai mult timp. Chiar și gustările pot fi bogate în fibre, din același considerent. Cu alte cuvinte, fibrele te ajută să mănânci mai puțin, ceea ce în timp te ajută să pierzi în greutate.

Fibrele reduc constipația

Constipația este rezultatului unui sistem gastro-intestinal care nu funcționează optim. Iar în această situație fibrele sunt mană cerească. Desigur, hidratarea corespunzătoare joacă un rol important. De altfel, dacă nu bei suficientă apă și consumi multe fibre, efectul va fi invers și nedorit: constiparea. Prin urmare, chiar dacă fibrele sunt foarte sănătoase pentru tranzitul intestinal, trebuie să te hidratezi pentru a obține rezultate optime în cazul în care ești constipată.

Cum introduci fibre în dietă

Primul pas este să înlocuiești orezul, pâinea și pastele cu alternative din cereale integrale. Având în vedere că acestea sunt alimente de bază la noi în țară, aportul sănătos de fibre poți să ți-l iei din aceste alimente. Nici nu trebuie să depui foarte mult efort în a găsi alternativele mai sănătoase, le poți găsi si în supermarketuri. Un supermarket care oferă așa ceva este Lidl, foarte popular în România. Caută-le în pliantele online Lidl ale magazinului de la care îți faci cumpărăturile pentru a ști exact ce trebuie să cumperi.

De asemenea, ar trebui să introduci semințe, precum chia și in, în dieta ta. Poți să le adaugi în salate sau să le mănânci la micul dejun. Acestea pot fi ingrediente pentru shake-uri și smoothie-uri. Astfel, că nu trebuie să îți schimbi întreaga dietă pentru a le încorpora în planul de mese.

Nu trebuie să te limitezi la semințe. Fructele, precum zmeura și merele conțin multe fibre. Legumele, la fel, sunt bogate în fibre. Astfel, poți să creezi un plan de mese sănătos bazat pe fructe și legume, fără foarte mult efort. În definitiv, o dietă echilibrată este una sănătoasă. Iar dacă aveai deja grijă la ce mănânci, cel mai probabil ai încorporat și fibrele în dieta ta, fără să îți dai seama.

Citește și
Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare