Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Pexels photo 374632

(P) 4 detalii pe care trebuie să le ştii înainte de primul antrenament la yoga

19 February 2019

Una dintre cele mai cunoscute practici pentru a combate stresul este yoga. Această practică indiană străveche îmbină meditaţia şi exerciţiile fizice, considerată o artă în sine şi o disciplină ce merită învăţată. Practicarea yoga aduce multe beneficii asupra sănătăţii, ameliorând simptomele depresiei, îmbunătăţind calitatea somnului şi a circulaţiei oxigenului către creier. Dacă ai decis să mergi la primul tău antrenament, sunt câteva detalii pe care trebuie să le iei în considerare, astfel încât să te bucuri de o modalitate excelentă de a-ţi antrena mintea şi corpul. Iată care sunt cele mai importante!

 

Conduita alimentară

Crezi că înainte de a merge la o şedinţă de yoga trebuie să mănânci pe săturate? Din contră, află că un stomac plin nu te va ajuta deloc. Chiar dacă poţi practica yoga în orice parte a zilei, indicat este să o faci dimineaţa, pentru că iţi oferă energie. Încearcă să nu mănânci nimic înainte de şedinţa de yoga, iar dacă nu mai poţi rezista, ia o gustare sau bea un pahar cu ceai. Deşi ai putea crede că o masă bogată îţi va da energie, la yoga vei experimenta diferite exerciţii sau posturi, care nu merg mână în mână cu o masă grea. Vrei să mergi în timpul zilei sau seara? Încearcă să nu mănânci nimic cu cel puţin 4 ore înainte de antrenament.   

Echipamentul

 

Pentru a practica yoga în condiţii confortabile, trebuie să alegi haine lejere, care îţi oferă libertate de mişcare. Un trening de damă de la eTopSport poate fi soluţia ideală pentru yoga. Bustierele, tricourile din bumbac şi colanţii sport te vor ajuta să îţi întinzi muşchii în cadrul exerciţiilor, eliberându-te, astfel, de orice emoţie negativă. Totodată, trebuie să ştii că yoga se practică desculţ, deci nu vei avea nevoie de nicio pereche de adidaşi sau de şosete care îţi vor face picioarele să alunece. Încearcă să te fereşti de pantalonii scurţi sau de bluzele decoltate, deoarece te vor incomoda în efectuarea exerciţiilor. Scapă şi de orice accesoriu inutil în cadrul şedinţelor de yoga: ceasurile, cerceii lungi sau colierele te vor împiedica şi nu te vei putea concentra asupra meditaţiei. În plus, nu uita să îţi ţii părul strâns sau împletit într-o coadă.  

Starea de spirit

Un alt beneficiu al practicii yoga este că îţi îmbunătăţeşte starea de spirit. Chiar dacă ai o zi proastă sau te simţi obosit, nu trebuie să cazi pradă depresiei. Somnul în exces nu va face decât să îţi amplifice starea de oboseală, aşa că soluţia minune este dată de exerciţiile de yoga. Deşi unele ţi se pot părea amuzante sau chiar incomode, corpul tău se va adapta rapid. Cel mai important este să îţi coordonezi respiraţia cu mişcările, astfel încât să nu oboseşti şi să îţi găseşti propriul echilibru. Instructorul de yoga îţi poate sugera cele mai utile exerciţii prin care te poţi relaxa, concentrându-te asupra poziţiei corpului. Yoga poate fi un înlocuitor excelent pentru medicamentaţie, aşa că nu ignora efectele pozitive ale unei astfel de şedinţe:

  • Combate stresul şi anxietatea
  • Te ajută să îţi gestionezi emoţiile
  • Permite contactul cu sinele
  • Îmbunătăţeşte starea fizică şi mentală

 

Restricţii/Contraindicaţii

 

Deşi practica yoga este recomandată pentru beneficiile aduse sănătăţii, sunt şi câteva restricţii şi contraindicaţii de care trebuie să ţii cont. Chiar dacă se adresează publicului larg, exerciţiile yoga presupun un efort fizic intens, solicitând activ corpul. Astfel, este indicat să consulţi medicul curant dacă te confrunţi cu una dintre aceste afecţiuni:

  • Artrită
  • Tulburări cardiace
  • Afecţiuni ale glandei tiroide
  • Probleme de respiraţie
  • Hipertensiune
  • Probleme cu rinichii
  • Colon iritabil

 

De cele mai multe ori, în cazul acestor afecţiuni, se recomandă doar meditaţia, fără efort fizic ce poate pune în pericol starea de sănătate a unei persoane. Dacă eşti însărcinată, cere sfatul medicului şi a profesorului de yoga, pentru a afla care sunt cele mai bune exerciţii pe care le poţi face.  

 

Yoga este o artă care îţi va disciplina atât corpul, cât şi mintea. Posturile corporale şi meditaţia vor aduce efecte benefice încă de la prima şedinţă, aşa că trebuie să te simţi cât mai confortabil. Nu uita de echipamentul adecvat şi de conduita alimentară, care vor influenţa întregul proces al practicii yoga.

 

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare