Emanuel Terzian deplange soarta jurnalistului sportiv de la un post de stiri, unde prioritate au informatiile din alte domenii. Si pentru ca tot isi petrecea timpul pe Sport.ro pentru a urmari ce Realitatea nu avea timp sa difuzeze, el s-a gandit sa li se alature. Nu a plecat insa fara regrete. Nu mai trebuie sa se teama ca Tariceanu si Nastase intervin in emisiunea sa, dar nici nu mai poate colabora cu Cristian Geambasu sau Ilie Dumitrescu.
De ce ai decis sa parasesti Realitatea TV in aceasta vara si nu acum un an, cand ai ales in schimb sa ramai colaborator?
Realitatea TV ramane un loc salubru de munca, dar pentru un jurnalist de sport e greu sa-si faca meseria sub dictatura politicului. Am demisionat in urma cu un an de la sefia stirilor sportive din aceasta cauza. Ulterior, liber fiind, am primit oferta de a continua emisiunea „Realitatea sportiva”. Am considerat-o cea mai buna la vremea respectiva si am acceptat-o. In aceasta vara au fost mari miscari pe piata jurnalismului sportiv si mi s-a parut normal sa purtam o negociere pe tema noului sezon. Nu ne-am inteles si ne-am despartit. Nu fara regretul de a nu mai putea lucra cu Cristian Geambasu si Ilie Dumitrescu.
Sport.ro a facut oferta castigatoare. Ce te-a atras la acest post?
Un proiect atractiv in ceea ce ma priveste si o dorinta ascunsa. Sa spunem ca era o conferinta de presa importanta. Sa zicem prezentarea lui Lacatus ca noul antrenor al Stelei. Pe Realitatea dadeam 5 minute in direct, apoi treceam la Tariceanu, Nastase si ceilalti. Noi, cei de la sport, schimbam pe Sport.ro ca sa putem vedea si restul.
Cat de dificil e sa-ti faci meseria de jurnalist sportiv la un post de stiri ca Realitatea TV?
Depinde ce asteptari ai de la meseria asta. Un post de stiri poate fi pentru jurnalistul sportiv un loc caldut unde sa muncesti doar atunci cind esti solicitat. Adica rar. Insa, daca vrei sa ramai in mijlocul evenimentelor, e groaznic.
Cum se vede concurenta – Gsp TV, de exemplu – de la noul tau pupitru de moderator?
Era o vreme cand nu credeam nici in ruptul capului ca partea strict editoriala conteaza numai 25% intr-un produs jurnalistic. Eram un romantic naiv. Dar priviti ce se intampla astazi: conteaza ce promovare faci, ce operatori de cablu te preiau si multi alti factori externi.