Peste 6.000 de CP pentru fiecare motor, sute de salve de flacari zamislite prin tevile de esapament si o intreaga armata de dragstere au monopolizat recordul mondial de viteza in cursele auto.
Fara dorinta de a va dezamagi, am sa va dau o veste deloc prea placuta: bolizii de Formula 1 nu mai sunt de multa vreme cele mai rapide masini din lume. Nu neaparat pentru ca boss-ul Marelui Circ, Bernie Ecclestone, a dictat echipelor implicate in acest campionat sa demonteze mai toate sistemele electronice de sub caroseria bolizilor. Si nici din cauza GT-urilor care alearga cate 24 de ore pe circuitul de la LeMans. Noul sport detinator al recordului absolut de viteza e larg raspandit peste Atlantic. Sau, cel putin, acolo a fost inventat, la inceputul anilor ’50, din obisnuitele curse ad-hoc pornite la semafor. Nu va ganditi ca isi pastreaza si acum caracteristicile masinilor conventionale. Multe din piesele caroseriilor au fost modificate. Vechile motoare au fost inlocuite cu propulsoare uriase. Rotile au fost inlocuite cu unele foarte mari in spate, plus un set de roti mult mai mici, in partea din fata. Iar ca bestiile nou aparute sa-si poarte cu mandrie numele de dragstere, franele au fost completate de parasute asemenea celor de pe avioanele de vanatoare.

 
Urmărește-ne pe Google News