Din 13 septembrie, suntem invitati la un pahar de „champanie electorala”. Amfitrionul nostru, Mihai Morar, ne garanteaza savoarea acesteia, in comparatie cu „soiurile” degustate in ultimii ani, datorita ingredientului de baza: umorul politicienilor
Din 13 septembrie, suntem invitati la un pahar de „champanie electorala”. Amfitrionul nostru, Mihai Morar, ne garanteaza savoarea acesteia, in comparatie cu „soiurile” degustate in ultimii ani, datorita ingredientului de baza: umorul politicienilor
Toamna este anotimpul preferat al lui Mihai Morar. S-a nascut toamna, si-a cunoscut sotia toamna, s-a insurat toamna si in acelasi anotimp a inceput sa colaboreze cu bunul sau prieten Daniel Buzdugan pentru „Dimineata DeMenta” de la Radio 21. Aceasta toamna, insa, e mai plina ca oricand pentru Morar: va modera noua emisiune „Champania electorala”, de la Antena 1, va reveni cu sezonul doi din „Rai, da’ buni” la Antena 2, va lansa un nou post de radio de tip CHR (Contemporary Hit Radio), alaturi de amicul Buzdugan, si va deveni taticul unor gemene. Deci „zana melopeelor si spaima florilor” din poezia lui Toparceanu e cu noroc pentru starul Antenei.
Pe legea lor
Mihai Morar tine din start sa sublinieze ca nu exista nici o asemanare intre „Champania electorala” si un talkshow politic. „Nu este o emisiune electorala. Nu este o emisiune despre politica. Este o emisiune cu politicieni, care incearca sa ne arate ca sunt si ei oameni. Pe principiul socialist ca «partidul e si el om»”. Cu toate astea, cele sase editii ale emisiunii, care incepe pe 13 septembrie si se termina fix inainte de inceputul campaniei electorale, se invart in jurul invitatilor din lumea politicii. Dar daca nu sunt chemati pentru un extemporal la promisiuni si fapte concrete, care e pana la urma criteriul de departajare? „Umorul”, raspunde Morar.
Pe scurt, politicienii candidati la alegerile din toamna vor fi invitati in platou sa-si construiasca singuri campania electorala, in fata telespectatorilor, dar cu resursele si sub genericul puse la dispozitie de Antena 1. La proba „Pe legea mea!”, de exemplu, ei vor trebui sa apere decrete legislative cel putin hilare din tot felul de colturi ale globului: faptul ca in statul american Vermont e interzis sa fluieri sub apa sau ca in Alaska risti inchisoarea daca aruncatul elanilor vii din avion este unul dintre hobby-urile tale.
„Champania electorala” este deci o scoala de branding personal, care are umorul drept proba de baza in „curriculum”. „De ce umorul n-ar fi un agent electoral foarte bun si in Romania?”, se intreaba Morar retoric. Da, dar nu sunt chiar repetenti la promovare… Adica unii dintre ei au si bloguri. Mihai rade ironic: „Blogurile lor, care sunt foarte la moda acum, sunt ca un «Monitor oficial» web 2.0”.