Versurile cantate de Maxi Jazz de la Faithless au dese trimiteri socio-politice sau spirituale. Ultimul single, „Bombs”, pastreaza aceeasi directie.

Teoretic, in ziua de azi, cenzura in presa si in media nu ar trebui sa fie prea rigida sau raspandita, iar motivele aplicarii ei strans legate de un anumit simt al responsabilitatii. Ultimul videoclip al trupei britanice Faithless – „Bombs” – nu a beneficiat de promovare pe postul MTV, fiind considerat prea dur. O caracterizare mai potrivita eu cred ca ar fi – sincer si real. „Bombs” prezinta scene din viata de zi cu zi combinate cu fragmente tipice din razboaie. Explozii de bombe, soldati inarmati sau tancuri intrerup sau se suprapun „firesc” in fundal peste o plimbare linistita pe plaja, joaca unor copii sau o cina romantica. Regizorul Greenhalgh explica: „nu consider videoclipul ca fiind politic in mod special pro sau anti razboi. Este o reprezentare a locului unde ne aflam cu totii acum. Razboiul ne infecteaza vietile, iar recent pare ca a devenit „felul in care traim”. O observatie corecta si pertinenta, dar adevarul deranjeaza.
„Bombs” este primul single de pe cel de-al cincilea album semnat Faithless intitulat „To All New Arrivals”, lansat la sfarsitul lunii noiembrie. Maxi Jazz, Sister Bliss si Rollo au in spate o cariera de peste 12 ani si au sustinut doua concerte la Bucuresti – la Sala Polivalenta, in 1998 si la Arenele Romane, in 2005. Muzica lor este un amestec de hip-hop si dance, dar au si piese din sfera pop-rock. Cele mai cunoscute piese ale lor sunt „Insomnia”, „God Is A DJ”, „We Come 1” iar fiecare membru al trupei s-a angajat si proiecte solo. Sister Bliss are o reputatie redutabila de dj, canta la saxofon, vioara si pian, Rollo a produs albumele celebrei sale surori – Dido -, iar Maxi Jazz a compus materialul „1 Giant Leep”, unde l-a avut invitat si pe Robbie Williams. Controversati sau nu, Faithless sunt o aparitie imposibil de ignorat.

 
Urmărește-ne pe Google News