Varianta oficială spune că logo-ul firmei Apple face trimitere la numele acesteia. Legendele urbane îi asociază siglei semnificaţii biblice, ştiinţifice şi chiar o leagă de sinuciderea omului de ştiinţă Alan Turing.
Apple a revoluţionat universul computerelor de la înfiinţare, în 1976. Fondată de Steve Jobs, Ronald Wayne şi Steve Wozniak, compania este una dintre cele mai celebre din lume şi una dintre puţinele care nu îşi foloseşte numele în siglă. Cu toate acestea, logo-ul Apple – mărul muşcat – este recognoscibil pretutindeni. Şi în spatele variantei oficiale legate de motivul alegerii acestui simbol stă o legendă interesantă.
Primul logo Apple îl înfăţişa pe Isaac Newton stând sub un măr, cu un fruct deasupra capului şi a fost creat în 1976, de către Steve Jobs şi Ron Wayne. Inspiraţia pentru desen le-a venit de la un citat al poetului britanic William Wordsworth (care apare şi el în siglă): „Newton… a mind forever voyaging through strange seas of thought” (în traducere, „Newton… o minte mereu în călătorie prin ciudatele mări ale gândirii”).
Ulterior, Jobs a considerat logo-ul prea elitist şi prea plin de detalii pentru a putea fi folosit cu succes la o mărime mai mică, pe toate produsele Apple. Prin urmare, un an mai târziu, l-a angajat pe designerul Rob Janoff (de la firma de PR „Regis McKenna”) să regândească sigla. Rezultatul a fost un măr muşcat, colorat – pe orizontală – în culorile curcubeului, dar în ordinea greşită. Această imagine a fost decodată ştiinţific: mărul ar fi trimis la descoperirea gravitaţiei de către Newton, iar culorile la separarea spectrului luminos de către Isaac Newton. Chiar şi termenul McIntosh se referă la un anume soi de măr. Muşcătura (joc de cuvinte între „bite” = „muşcătură” şi „byte” = „bit”), pe de altă parte, simboliza cunoaşterea (trimitere biblică), dar Janoff a explicat că ideea a fost mult mai simplă – aceea de a nu confunda mărul cu o cireaşă. Cât despre culori: Jobs dorea să „umanizeze” compania, să o coloreze, iar dungile sugerau că Apple crease primul computer care putea reproduce imagini colorate. În 1997, logo-ul a fost din nou simplificat, culorile fiind înlocuite cu o singură nuanţă.
Se speculează, însă, că mărul-curcubeu ar avea alte semnificaţii. Autoarea Sadie Plant scrie în cartea „Zeroes + Ones : Digital Women and the New Technoculture” (1997) că sigla este un omagiu adus homosexualului Alan Turing, unul din părinţii computerului modern, care s-a sinucis muşcând dintr-un măr injectat cu cianură.
Britanicul Alan Mathison Turing (1912 – 1954) a jucat un rol vital în crearea computerului modern (a creat conceptul de maşină Turing, care putea explica logica oricărui algoritm). Matematician, logician şi criptanalist, Turing a lucrat pentru guvernul britanic în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial (spărgea codurile germane), dar cariera lui a luat sfârşit în 1952, când poliţia a aflat că este homosexual.
La acea vreme, homosexualitatea era ilegală în Marea Britanie, astfel încât Turing a trebuit să aleagă fie închisoarea, fie eliberarea condiţionată de administrarea unui tratament hormonal (cu estrogen) destinat reducerii libidoului. Matematicianul a ales a doua variantă, iar doi ani mai târziu a ales să se sinucidă cu cianură. Deşi nu s-a dovedit asta niciodată, se spune că sursa otrăvii a fost un măr pe care îl injectase el însuşi şi care a fost găsit muşcat, lângă patul său.
Legenda spune că povestea preferată a lui Turing fusese „Albă-ca-Zăpada”, iar omul de ştiinţă ar fi dorit să recreeze scena din filmul Disney animat (pe care l-ar fi văzut de 40 de ori).