Urmează trei zile de Comic Con. Bucureștiul găzduiește în perioada 18-20 mai East European Comic Con, un eveniment organizat încă de la începuturi de Mircea Mureșan, directorul executiv care avea doar 21 de ani când a început această nebunie...
Urmează trei zile de Comic Con. Bucureștiul găzduiește în perioada 18-20 mai East European Comic Con, un eveniment organizat încă de la începuturi de Mircea Mureșan, directorul executiv care avea doar 21 de ani când a început această nebunie...
TVmania: Bănuim că este o muncă sisifică în spatele unui eveniment ca East European Comic Con. La 22 de ani, când ai început această aventură, cât a fost curaj și cât a fost inconștiență?
Mircea Mureșan: Aveam chiar 21 de ani. Să zicem că fost puțin din fiecare, însă înainte de a începe pregătirile propriu-zise, am făcut puțină cercetare pentru a vedea în ce constă exact organizarea unui Comic Con la noi în țară. Așa că am vizitat evenimentele similare din Europa, atât cât mi-a permis bugetul la vremea respectivă. Am fost în Italia, Marea Britanie și Germania, am urmărit cu atenție mersul lucrurilor și am aplicat ce am văzut la prima noastră ediție din 2013. Bineînțeles că am învățat și făcând, în urma confruntărilor cu tot felul de situații.
TVmania: Ce a fost cel mai greu: să aduci actori/ilustratori străini sau să convingi autoritățile/sponsorii băștinași?
Mircea Mureșan: Ambele chestiuni au nivelul lor de dificultate. La început, în urmă cu 5-6 ani, pot să zic că a fost cel mai greu. Atunci, ca hopuri, pot enumera vârsta mea și a echipei mele care nu inspirau credibilitate, să zicem, faptul că era un eveniment nou, un concept neaplicat până atunci în România, care necesită câteva explicații (vin actori, se întâmplă lucrurile astea etc), faptul că țara noastră nu este o piață semnificativă pentru distribuitorii de filme, benzi desenate, jocuri video. Din fericire, hopurile au fost din ce în ce mai ușor de sărit pe măsură ce a crescut evenimentul, în mod organic. Am demonstrat, pe de o parte, agenților actorilor/ilustratorilor că și în România există public în creștere care e dispus să plătească pentru o fotografie, un autograf, care poate pune întrebări interesante la un panel. Iar, pe de altă parte, sponsorilor și partenerilor noștri din România le-am arătat că East European Comic Con este un eveniment de amploare pentru țara noastră, iar demografia publicului nostru este una extrem de căutată de branduri.
TVmania: Noi ne bucurăm de câteva zile rupte parcă din altă lume. Vouă câte luni vă ia să pregătiți o ediție?
Mircea Mureșan: Din momentul în care se termină o ediție, noi deja lucrăm la următoarea. De fapt, ajungem să lucrăm la 2 ediții concomitent întrucât rezervarea locației, discuțiile cu agențiile, sponsorii, activările, producția în sine trebuie stabilite din timp. Nu ne place să lăsăm nimic pe ultima sută de metri.
TVmania: Ai ajuns la al șaselea East European Comic Con. De care dintre invitații (confirmați) ai acesteia ești cel mai mândru? (Noi ne-am bucurat cel mai mult pentru Maya & Yehuda Devir!!!!)
Mircea Mureșan: Mă bucur că vă plac Maya & Yehuda Devir, mă așteptam să atragă reacții pozitive. Cumva, mi-e greu să aleg unul sau câțiva invitați de care să fiu cel mai mândru. E ca atunci când ai copii, țin la toți la fel de mult pentru că știu că fiecare va aduce bucurii fanilor East European Comic Con. Mereu am ținut ca invitații noștri să fie prietenoși și deschiși cu publicul și am reușit asta întotdeauna pentru că întregul eveniment se bazează pe interacțiunea dintre actori, game developeri, ilustratori, expozanți, cosplayeri și fani.
TVmania: Să te bănuim că ești fan seriale… La ce producții te uiți?
Mircea Mureșan: Da, desigur. Sunt multe producții pe care le-am urmărit sau pe care le urmăresc, am o lista consistentă. Îmi vin în minte acum „Game of Thrones”, „Into The Badlands”, „Legion”, „Fringe”, dar sunt mult mai multe.
East European Comic Con 2018 are loc în perioada 18-20 mai la Romexpo (pavilioanele C1 și B1).
Foto: Andrei Zafiu