TVmania: Cum este sa reveniti, dupa lupta cu o boala cumplita, direct in plina relansare a grilei de programe?
Dana Deac: Cei ce simt fiorii mortii devin mult mai responsabili decat semenii lor. Am realizat ca, trecand prin moarte, ma aflam de fapt pe drumul Damascului. Calatoria nu s-a incheiat, dar imi place ceea ce devin – o femeie responsabila, clipa de clipa, fata de ea, de copilul ei, de familie si prieteni, fata de toti cei pe care ii intalneste. La provocarea destinului am raspuns cu o schimbare interioara fundamentala.
De cele mai multe ori, supravietuitorii unor boli grave au revelatii, sau invata anumite lectii de viata. Este si cazul dumneavoastra?
Intr-un fel, am fost pregatita de mama mea. Inainte de a se stinge, mi-a spus sa tin minte ca in viata trebuie intotdeauna sa ma salvez singura, sa fiu fericita singura si sa ma iubesc pe mine mai intai daca vreau ca si cei din jurul meu sa ma iubeasca la fel. Sincer, atunci nu am prea inteles ce voia sa-mi spuna. Abia acum am ajuns sa urmez calea descrisa de mama mea, cale pe care ea nu a mai reusit sa o parcurga.
Ce gen de emisiuni va avea prioritate?
Ramanem focusati in acest an pe problemele economice, in contextul crizei mondiale, care, iata, ne afecteaza pe toti. Vom avea emisiuni care vor oferi informatii si solutii financiare, care-l vor ajuta pe cetatean sa reactioneze corect in fata dificultatilor economice. De asemenea, problemele sociale – ce decurg in mare parte din cele economice – vor fi in atentia noastra. Scoala, educatia vor fi in atentia parintilor, elevilor si profesorilor. Cultura are de asemenea locul sau prioritar in grila. Misiunea publica va fi implinita si prin realizarea unor gale de strangere de fonduri pentru cauze sociale. Si sa nu uitam „perla” achizitiilor TVR. Pentru amatorii de sport avem, dupa multi ani de absenta in grila TVR 1, rezumatele si meciurile UEFA Champions League, dar si un sezon nou, in exclusivitate, de Formula 1, din 28 martie.
Mandatul dvs. a inceput intr-o perioada dificila, marcata de deficitul de noua milioane de euro inregistrat de TVR in prima jumatate a lui 2007. Cum credeti ca va trece TVR 1 prin acest an de criza?
Intr-adevar anul 2009 se prefigureaza a fi unul foarte dificil, atat pentru noi, cat si pentru toti ceilalti competitori de pe piata media. Cred insa ca daca vom sti sa actionam eficient, putem transforma acest moment dintr-unul dificil intr-unul favorabil pentru televiziunea publica. In astfel de momente de criza, romanii au nevoie de informatie clara si precisa, sunt mai atenti la ceea ce li se intampla.
Ce atractii ofera noua grila a TVR 1 pentru publicul tanar?
„30 Rock”, serialul care a luat atat de multe premii ale industriei americane de televiziune si divertisment, filmele artistice foarte bune, seriale excelente care pun probleme din viata de zi cu zi ale tinerilor, meciuri de fotbal si concursuri sportive interactive, emisiuni-dezbatere in care tinerii au primul si ultimul cuvant sunt doar cateva „atractii”.
interviu de Alex Bala