Unul dintre cele mai de succes jocuri video din toate timpurile, Tetrisul a facut obiectul negocierilor dintre guvernul sovietic si companiile capitaliste dornice sa obtina drepturile de autor.
Unul dintre cele mai de succes jocuri video din toate timpurile, Tetrisul a facut obiectul negocierilor dintre guvernul sovietic si companiile capitaliste dornice sa obtina drepturile de autor.
Spre deosebire de jocurile video orientate spre distrugere si violenta, Tetrisul il invata pe jucator sa faca ordine pornind de la haos. Insa tocmai cand termina de construit o linie perfecta, aceasta dispare, lasand in urma doar portiunile pe care nu a reusit sa le completeze.
Puzzle-ul virtual
Cu 25 de ani in urma, in timp ce incerca sa creeze o varianta virtuala a jocului de puzzle Pentominos, programatorul rus Alexei Pajitnov realiza prima versiune a Tetrisului pe un calculator al Academiei de Stiinte din Moscova. Desi sunetul lipsea si grafica era rudimentara, noul joc s-a raspandit cu o viteza incredibila in Moscova si, mai apoi, in tarile fostului bloc comunist. Tetrisul este adaptat de diversi programatori si nu trece mult timp pana cand companiile de jocuri occidentale afla de existenta acestuia, lansandu-se intr-o cursa contra cronometru pentru obtinerea drepturilor de autor. Reprezentantii guvernului sovietic intra pe fir si incep sa se ocupe de negocieri in 1988. Un an mai tarziu, jocul trece oficial dincolo de Cortina de Fier, fiind adaptat de Nintendo pentru consola portabila Game Boy. In ciuda complicatiilor legale care au urmat (Nintendo a fost data in judecata de compania Atari, care detinea o licenta obtinuta cu ajutorul unor intermediari), Tetrisul s-a bucurat de o popularitate iesita din comun si, chiar si la un sfert de secol de la aparitia sa, continua sa se mentina in topul celor mai bine vandute jocuri din lume.
de Cristian Horga