Modifica setarile cookie
Homepage  / Netflix

„Fata din fotografie”, de ce se uită toată lumea la noul documentar de la Netflix

de Ioana Maria,

„Fata din fotografie” – dezvăluirile îngrozitoare din documentarul lui Skye Borgman despre un aparent accident rutier cu fugă de la locul faptei sunt absolut uluitoare – și totuși regizorul tratează victimele cu o sensibilitate rară, scrie presa internațională.

Totul pornește de la moartea misterioasă a unei tinere mame și răpirea ulterioară a fiului ei care dezvăluie un mister păstrat vreme de zeci de ani, legat de adevărata identitate a femeii și de criminalul fugar aflat în centrul întregii povești.

Ultima dată când regizorul Skye Borgman a lansat pe Netflix un documentar despre o crimă adevărată, lumea a fost uimită și dezgustată de cazul familiei Broberg. „Abducted in Plain Sight” a fost o poveste incredibilă și întunecată despre abuzul asupra copiilor, pedofilie și sociopatie, în timp ce Bob și Mary Ann Broberg i-au permis fiicei lor de 12 ani să petreacă timp nesupravegheată cu terifiantul (dar carismaticul) lor vecin, Robert Berchtold.

Acum, Borgman a revenit pe Netflix cu un nou film nu mai puțin șocant, „Fata din fotografie” / „Girl in the Picture”.

Documentarul de lung metraj, care se află în prezent pe primul loc în topul celor mai vizionate filme de pe Netflix (e pe locul 10 și în România), se referă la o altă răpire a unei tinere. Dar, spre deosebire de Abducted in Plain Sight, nu numai că identitatea răpitorului este un mister… ci și cea a victimei.

Totul începe cu descoperirea unei femei de 20 de ani pe marginea drumului în 1990, aparent victima unui accident cu fugă de la locul faptei, care a murit din cauza rănilor suferite la spital cinci zile mai târziu. Ea a fost identificată ca fiind Tonya Hughes, o stripteuză, mama lui Michael și soția lui Clarence, despre care s-a descoperit apoi că era un pseudonim al fugarului Franklin Delano Floyd. Aici povestea începe să devină mai complicată și chiar mai întortocheată.

În urma morții lui Tonya, Michael a fost preluat de autorități, deși Floyd (care nu era tatăl său) a apărut la școala sa și l-a luat pe copilul de șase ani după ce l-a jefuit pe director sub amenințarea armei. FBI-ul nu a avut pe cap doar un caz de crimă, ci și unul de răpire. În curând, cazul a fost mediatizat la nivel național la televiziune, iar unii telespectatori au recunoscut-o pe Tonya ca fiind o persoană complet diferită.

Se pare că Tonya era, de asemenea, un pseudonim – numele a fost preluat de pe o piatră funerară din Alabama, unde ea și Floyd au locuit pentru o vreme – și se numea de fapt Sharon Marshall. Sharon era populară la liceul ei din Atlanta și suficient de inteligentă pentru a obține o bursă la Georgia Institute of Technology pentru a studia ingineria aerospațială. Prietenii ei credeaau că a părăsit orașul când a rămas însărcinată și s-a mutat în Alabama pentru a fi cu prietenul ei secret.

Michael

Răsturnările de situație din „Girl in the Picture” au făcut din acest film un succes de piață încă de la lansarea sa, pe 6 iulie, însă dezvăluirile detaliate aici nu reprezintă nici măcar jumătate. Faptul că documentarul este atât de incredibil, dar în întregime adevărat, îl face irezistibil pentru fanii filmelor true crime – uneori trebuie să auzi o poveste cu propriile urechi pentru ca ea să aibă cu adevărat sens.

Faptul că filmul are binecuvântarea și contribuția familiei lui Suzanne spune multe despre compasiunea din spatele filmului lui Borgman – mult prea multe documentare true crime merg mai departe cu poveștile lor fără să se gândească măcar la modul în care i-ar afecta pe cei apropiați de crimă.

În timp ce privim cum îi este dezvelită pentru prima dată piatra de mormânt cu numele ei real, Girl in the Picture devine un omagiu adus Suzanei – persoana luminoasă, bună și iubitoare de care toată lumea își amintește, scrie inews.co.uk.

foto: Netflix

 
Urmărește-ne pe Google News
 
 
ALTE ARTICOLE INTERESANTE

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te