Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

TV2

Sondaj: Europenii nu mai vor criză la TV

28 January 2010

Telespectatorii din Europa sunt de părere că reflectarea crizei financiare în mass-media a dus la înrăutăţirea efectelor acesteia.

Potrivit sondajului european de televiziune realizat de operatorul de cablu UPC în 2009, locuitorii din cele 10 ţări unde acesta s-a derulat petrec mai mult timp acasă, unde se uită la televizor sau navighează pe internet, însă au obosit urmărind ştiri şi reportaje despre criza financiară.

Modalităţile prin care europenii se informează despre criza care afectează întreaga lume diferă de la o regiune la alta. În multe ţări din Europa Centrală şi de Est, printre care şi România, publicul se bazează în special pe televiziune şi pe internet şi mai puţin pe ziare sau radio.

În ţările din Vest, însă, principala sursă de informare e presa scrisă. În general, radio-ul e cel mai puţin utilizat mijloc de informare în ce priveşte subiectul crizei.

Serialele nu sunt un refugiu

O altă concluzie interesantă a sondajului e că miniştrii de Finanţe sau prim-miniştrii nu au avut de câştigat în credibilitate prin prezenţa lor la emisiuni TV în care s-a dezbătut acest subiect.
În ce priveşte comportamentul consumatorilor de TV pe timp de criză, sondajul arată că cei mai mulţi europeni nu s-au refugiat în seriale, jurnale de călătorii sau programe de sport pentru a scăpa de recesiunea economică.

Mulţi dintre aceştia au indicat chiar că nu au fost deranjaţi să se confrunte cu programe ce aveau ca subiect oameni care şi-au pierdut locul de muncă sau casa din cauza crizei financiare.

.

Mai puţin timp pentru ieşitul în oraş

În toată Europa, criza a redus timpul alocat relaxării şi petrecerii timpului liber în oraş.

Irlandezii au fost cei mai afectaţi, 64% dintre aceştia spunând că au petrecut mai puţin timp în baruri şi restaurante, iar 48% că au mers mai rar la cinematograf.

Imediat după Irlanda, repondenţii din Polonia, România, Ungaria şi Slovacia şi-au regândit modalităţile de petrecere a timpului liber din cauza crizei.

Aproximativ un sfert din populaţie şi-a redus şi activităţile sportive, preferând jocurile video în faţa consultării surselor de informare din presa scrisă, de exemplu.

Cehii preferă online-ul

Când vine vorba de televiziune, aceasta e sursa preferată de informaţii atât pentru români, cât şi pentru olandezi şi belgieni.

Ĩn Cehia, însă, 60% din populaţie utilizează internetul ca principal mijloc de informare, cel mai mare procent din toate cele 10 ţări europene în care s-a realizat sondajul.

Despre sondaj

Sondajul european de televiziune este realizat anual şi oferă detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni şi despre rolul pe care îl are televiziunea în viaţa acestora.

La studiu, derulat în perioada octombrie – decembrie 2009, au participat 10.804 persoane din 10 ţări: Olanda, Belgia, Irlanda, Austria, Elveţia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi România. Acesta e al şaselea an consecutiv în care UPC a iniţiat sondajul de televiziune.

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare