Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Supereroinele DC _ Cartoon Network

De sâmbătă, 28 septembrie, Cartoon Network va fi locul de întâlnire al „Supereroinelor DC”

25 September 2019

Sâmbăta aceasta, Cartoon Network lansează serialul „DC Superhero Girls' / „Supereroinele DC', realizat de DC și Warner Bros., care aduce în prim-plan o mulțime de eroine din universul DC, printre care Femeia Fantastică, Batgirl sau Supergirl.

Serialul este produs de Lauren Faust, care a câștigat mai multe premii Emmy și Annie și care și-a pus amprenta pe mai multe producții de animație, lucrând de-a lungul timpului ca artist, scriitor, regizor și producător. Ea a lucrat la producții ca „Casa Foster pentru prieteni imaginari', „Fetițele Powerpuff', „Hoinarul intergalactic', dar și pentru filmul „Uriaşul de fier', film care a fost apreciat pozitiv de criticii de specialitate.

Serialul „Supereroinele DC' poate fi urmărit începând din 28 septembrie, în fiecare zi, de la 15.55, la Cartoon Network. 

Despre noua producție, prin intermediul Cartoon Network, ne-a dat câteva amănunte Lauren Faust.

 

Lauren Faust: „Serialul este despre maturizare, despre a fi un adolescent, iar totul este privit prin ochii unui supererou'

Photo by Robert Voets / 2019 Warner Bros. Entertainment Inc.

Poți să ne povestești mai multe despre cum a luat naștere serialul DC Superhero Girls – Supereroinele DC și de unde ți-a venit idea acestui serial?

Lauren Faust: Totul a început în 2011. Warner Bros. și DC au devenit parteneri cu Cartoon Network pentru realizarea unui serial pentru postul de televiziune numit DC Nation. Au contactat artiști din industria animație pentru a vedea dacă există supereroi mai puțini cunoscuți, nu eroi ca Batman sau Superman, despre care își doreau să spună povești și, imediat, mi-a venit în minte idea de a realiza un serial despre supereroi adolescenți.

Apoi am produs cinci scurtmetraje intitulate Super Best Friends Forever care le aducea în prim-plan pe Supergirl sau Batgirl, iar scurtmetrajul a fost primit cu mare entuziasm. Warner Bros. și DC au fost foarte încântați și mi-au propus să dezvolt Super Best Friends Forever ca serial de televiziune, așa că am lucrat la asta timp de câteva luni. Doar că, la acea vreme nu puteam găsi o rețea de televiziune care să găzduiască acest serial, așa că a trebuit să mă concentrez pe alte lucruri.

Între timp, după câțiva ani, DC și Warner Bros. doreau să lanseze linia de păpuși cu aceste personaje, așa că am produs o serie web și așa a luat naștere DC Superheroe Girls. Din câte am înțeles, linia de păpuși a fost primită cu mare entuziasm de publicul larg, dar, cu toate acestea, seria web nu a atins atât de multă audiență precum speram. Ulterior, am fost contactată pentru a realiza o nouă versiune a serialului, de data aceasta pentru TV și, în locul unui scurt-metraj web, a luat naștere serialul TV.

Entuziasmul de a spune povestea unor supereroi adolescenți a crescut de-a lungul anilor și a culminat cu realizarea serialului DC Superheroe Girls – Supereroinele DC, serial pe care în produc în prezent.

Îmi place să spun că există o mulțime de povești despre supereroi adolescenți atât în benzile desenate, cât și în programele de televiziune, dar cel mai adesea acestea prezintă complotul. Cine este personajul negativ, ce face acesta și ce putem face pentru a-l opri și pentru a salva lumea sunt temele principale ale producțiilor cu eroi. Spre deosebire de acestea, serialul DC Superheroe Girls – Supereroinele DC ilustrează versiunea de adolescent a eroului: ce ar face el într-o situație ca supererou. Serialul pornește, în primul rând, de la ce presupune a fi adolescent, așa că ne gândim la situațiile specifice adolescenților: problemele de la școală, situațiile în cercurile de prieteni, situațiile cu familia și cum se descurcă adolescenții în viața de zi cu zi – obținerea permisului de conducere, relațiile cu frații, iar apoi adăugăm un detaliu interesant: un erou în situații tipice acestei vârste. Așa că serialul este despre maturizare, despre a fi un adolescent, iar totul este privit prin ochii unui supererou.

Care a fost cea mai mare provocare în transferarea ideii seriei Super Best Friends Forever către o nouă generație de copii și adolescenți și cum ai reușit să faci ca ideea serialului să se potrivească universului DC?

Lauren Faust: Din punct de vedere creativ, sunt foarte norocoasă să pot spune că nu au fost prea multe provocări. Dezvoltând deja Super Best Friends Forever, aveam deja baza cu care să lucrez. De fapt, personalitățile și încarnările personajelor ca Femeia Fantastice, Supergirl sau Batgirl au fost preluate de la Super Best Friends Forever. Totodată, Warner Bros și DC mi-au oferit libertate din punct de vedere creativ, așa că nu aveam foarte multe puncte de bifat și nici atât de multe bariere, așa că am putut să dau frâu liber imaginației și, spre bucuria mea, toți cei implicați au fost încântați și au acceptat versiunea mea.

Cred că cea mai mare provocare a fost la început, când a trebuit să realizez elementele vizuale ale personajelor care să se potrivească și cu tonul serialului pe care îl aveam în minte. Îmi doream să fac tot ce îmi stă în putință pentru ca serialul să se potrivească și formatului de televiziune și, totodată, trebuia să găsesc un stil care să se funcționeze în realizarea de produse de larg consum și, astfel, să se poată realiza păpuși frumoase. Să găsesc stilul potrivit care să se potrivească atât serialului, cât și liniei de păpuși a fost, într-adevăr, o provocare în sine.

Cu ce este diferită seria DC Superhero Girls – Supereroinele DC de alte seriale cu supereroi?

Lauren Faust: Din punctul meu de vedere, marea diferență constă în faptul că noi ne concentrăm mai mult pe experiențele adolescenților și la viziunea fetelor cu privire la poveștile clasice despre maturizare, iar când adăugăm un erou, totul ia o altă întorsătură. Totodată sunt de părere că serialul aduce și foarte mult situații comice. Acțiunea nu lipsește, iar personajele luptă cu patos și nu se sfiesc să pice la pământ sau să se murdărească, dar, pe lângă acestea, aducem în lumină și umorul de situație.

Unii dintre artiștii și scenariștii noștri sunt mai buni la comedie, iar alții sunt mai buni la elementele pline de acțiune și, în funcție de povestea pe care dorim să o expunem într-un episod, dezvoltarea conceptului va fi atribuit unei persoane sau alteia astfel încât să exprimăm și să exploatăm ambele ipostaze ale poveștii.

Care a fost procesul în găsirea publicului țintă? Ați decis voi tipul de audiență pentru serial la început sau a fost ceva ce ați dezvoltat mult mai târziu?

Lauren Faust: Cred că unul dintre motivele pentru care Warner Bros. și DC au apelat la mine este sensibilitatea prin care reușesc să spun povești, povești care deja atrag un anumit tip de public, așa că nu a trebuit să mă gândesc „aceasta este audiența căreia vreau să mă adresez?'. Sunt momente în care iau un loc și îmi spun „ce vreau să spun, de fapt?', iar asta se întâmplă pentru că îmi doresc să ating o categorie de public tânăr și anume fetițele. Cu experiența de la realizarea serialelor Fetițele Powerpuff și Micul meu ponei, am observat că dacă spui povești într-o manieră convingătoare și interesantă, îi vei atrage atât pe băieți, cât și pe adulți, chiar dacă, la prima vedere, serialul pare că este destinat doar fetelor. Cred cu tărie în divertismentul pentru toate vârstele, așa că publicul nostru țintă sunt fetele cu vârsta între șase și unsprezece ani, dar știu că vor fi și fete mai mari care vor îndrăgi serialul, dar și băieți și fani ai animației care îl vor urmări. Așa că încerc să transmit povești dincolo de publicul țintă, pentru ca toți cei care vor decide să îl urmărească să se bucure de serial.

Personajele sunt foarte amuzante. De unde te-ai inspirat atunci când ai construit personalitatea și grafica personajelor?

Lauren Faust: Sunt atât de multe lucruri. Îmi place să pornesc cu personajele în sine. Supergirl, Femeia Fantastică și Batgirl, în special, sunt personaje cunoscute de toată lumea, așa am preluat direct de la ele personalitatea lor. Dar, totodată, am vrut să găsesc reflexia lor adolescentină.

Femeia Fantastică este o războinică în adevăratul sens al cuvântului. Ea este instruită, este amazoană și este uimitoare, iar reflexia ei adolescentină se traduce în acel tipul de personaj care este şef de promoţie: ea este fata de la școală care are notele cele mai bune, este înscrisă la toate cursurile extracuriculare, este cea mai bună sportivă, e populară și este populară pentru că este drăguță cu toată lumea și merită să fie populară. Pur și simplu este plăcută de toată lumea. Dar i-am găsit și fricile tipice acestei vârste: nu se simte mereu în largul ei și uneori îi poate lua ceva timp până când se adaptează unor situații pentru că ei îi place să facă lucruri specifice băieților, deși nu a fost crescută într-o lume a băieților, lucru la care fetele din ziua de astăzi se pot raporta cu ușurință.

În ceea ce privește versiunea mea de Supergirl, m-am inspirat din versiunea originală a lui Supergirl potrivit căreia ea a fost o fetiță de pe Krypto și, împreună cu Superman, a fost trimisă pe Pământ, doar că Superman a aterizat primul pe Pământ și era deja adult atunci când a ajuns și ea. Deși Supergirl are aceleași puteri ca Superman, toată lumea știe despre el și doar câțiva au auzit vreodată despre ea. Și cum s-ar putea simți o adolescentă într-o astfel de situație? E ca și cum ai avea un frate sau o soră care primește toată atenția, iar pe tine nu te observă nimeni. Așa că Supergirl este o adolescentă rebelă.

Versiunea de adolescentă a lui Batgirl este aceea de a fi o fată fan. Ea este Batgirl pentru că este fan Batman, ea colecționează toate benzile desenate cu acesta și toate figurinele care îl ilustrează pe Batman. De asemenea, ea își cumpără haine de la secțiunea Batman. Pentru Bunblebee am creat o adolescentă timidă, iar Jessica Cruz este activista, Zatanna este cea care dramatizează. Acestea sunt lucrurile de la care am pornit – cine sunt ele ca supereroi și cum putem aduce în lumină anumite aspecte pentru a transforma aceste personaje în eroine la care tânăra generație să se poată raporta.

Poți să ne împărtășești câteva dintre temele pe care personajele le abordează în serial?

Lauren Faust: Simt că sunt anumite subiecte ale vieții de adolescent care sunt universale. Avem o mulțime de femei în echipa de creație a acestui serial, așa că ne vine în mod natural să ne gândim la modul în care o adolescentă ar aborda un subiect. Putem cu ușurință să ne raportăm la propriile noastre experiențe și amintiri și, mai departe, să le abordăm în serial. Cred că aceste experiențe și sentimente sunt încă relevante pentru fetele de astăzi și, desigur, ne uităm în jurul nostru și putem observa alte subiecte cu care adolescentele din ziua de astăzi se confruntă și cu care noi nu am avut de-a face. Cu siguranță, la cinsprezece ani nu eram preocupată de subiecte precum rețelele sociale pentru că pur și simplu ele nu existau atunci, dar ne putem uita în jurul nostru și putem observa acele aspecte cu care se confruntă adolescentele în ziua de astăzi și ne putem imagina cum ne-am fi simțit și cum am fi acționat dacă eram adolescente în acest context. Dar sunt și o mulțime de alte situații universale care nu s-au schimbat foarte mult între timp. De exemplu, am produs un episod în care Femeia Fantastică încearcă să își obțină permisul de conducere, cred că nu diferă prea mult cum mi-am obținut eu permisul de conducere față de cum își obține permisul o tânără în ziua de astăzi.

De-a lungul timpului, personaje ca Femeia Fantastică au devenit mai cunoscute și publicului larg. Faptul că aceste personaje au trecut dincolo de benzile desenate a jucat un rol în modalitatea de realizare a searialui? Este mai ușor sau mai greu să scrii pentru Femeia Fantastică acum când ea este cunoscută din film?

Lauren Faust: Nu pot spune că asta a îngreunat procesul creativ. Cred că eu și echipa care a realizat filmul avem un lucru în comun și anume dragostea pentru personaj și dorința de a menține personalitatea ei din benzile desenate. Așa este cu orice personaj, dar în special Femeia Fantastică, care există de generații. Există o mulțime de materiale din care te poți inspira atunci când produci un scenariu pentru acest personaj. Nu mi-am dorit să o schimb pe Femeia Fantastică, doar mi-am dorit să adaug o mică întorsătură de situație și, chiar și așa, nu mi-am dorit să devină în mod special ca personajul din film – de fapt, am realizat serialul înainte ca filmul să fie lansat –, dar a fost o surpriză plăcută să văd că există o mulțime de similarătăți între cele două versiuni ale Femeii Fantastice. Pentru mine a fost vorba doar despre a găsi o abordare a personajului care să fie potrivită pentru serial pentru că, în serial, ea este o adolescentă. A fost doar un accident fericit ca unele dintre idei și teme să fie similare. Este interesant.

Sunt personaje din benzile desenate pe care vrei să le incluzi în viitoarele sezoane ale serialului?

Lauren Faust: O, da, sunt atât de multe personaje în universul DC. Este foarte greu să alegi personajele pe care vrei să le prezinți prima dată. Pe măsură ce serialul se dezvoltă, vei observa că din ce în ce mai multe personaje își vor face apariția. Avem o linie întreagă de eroi de sex masculin, o întreagă linie de răufăcătoare. Dar întotdeauna căutăm temele tipice periaodei adolescentine, reflexia lor adolescentă.

Care este cel uimitor lucru în a spune povești în doar unsprezece minute?

Lauren Faust: Îmi place să spun povești complexe și, într-adevăr, este o provocare să transmiți o poveste plină de miez într-un timp atât de scurt. În timp ce dezvoltam serialul, am descoperit tehnici de filmare prin care am reușit să ieșim din capcana de a încerca să spunem cât mai multe lucruri într-un timp scurt și, totodată, am putut să transmitem idei complexe într-un mod rapid, simplu și clar. Acest procesul ne-a ajutat să definim stilul serialului și nu cred că am fi reușit să facem asta dacă am fi avut posibilitatea să realizăm versiuni mai lungi ale poveștilor. Într-un fel, cred că este un lucru pozitiv care ne-a ajutat să diferențiem serialul de alte producții care au în prim-plan supereroii.

Când ai făcut cunoștiință cu revistele de benzi desenate și SF?

Lauren Faust: Totul a început când eram foarte mică. Prima mea interacțiune cu universul DC a fost în perioada în care Lynda Carter juca rolul Femeii Fantastice și, trebuie să recunosc, că a avut un efect mare asupra mea. Eram foarte mică, cred că aveam undeva în jur de patru sau cinci ani și, pur și simplu, mi-a plăcut ecranizarea. Întotdeauna am avut acces la benzi desenate. Mama obișnuia să îmi cumpere benzi desenate Archie și, pe deasupra, fratele meu mai mare, Jason, era un colecționar înrăit de benzi desenate și obișnuiam să mă strecor în camera lui pentru a „împrumuta' din benzile lui desenate pe care le citeam, iar apoi mă furișam din nou în camera lui pentru a le returna.

Chiar dacă oamenii obișnuiau să creadă că benzile desenate sunt mai mult pentru băieți, știam o mulțime de fete care îndrăgeau benzile desenate, trebuie să recunosc. Întotdeauna mi-au plăcut personajele din benzile desenate mai ales dacă ele făceau parte din echipe de supereroi care ilustrau și personaje feminine.

De ce crezi că este important să existe supereroine, atât în animație, cât și în filme care implică personaje reale?

Lauren Faust: Cred că importanța vine tocmai din faptul că de foarte mult timp, la fel ca și băieții, fetelele au fost și sunt inspirate și interesate de eroi, doar că fetele nu prea au avut posibiliteatea să își vadă reflexia în acest timp de conținut. De obicei, există o echipă de supereroi formată din băieți și doar o fată care, de cele mai multe ori, este personificarea unor stereotipuri. Dar este foarte important să satisfacem și dorința fetelor de a fi eroi, de a fi responsabile, de a salva lumea, de a se simți puternice și să simtă că se regăsesc în aceste personaje și, totodată, să poată să se raporteze la ele.

A fost greu să convingeți studiourile să creeze un serial care s-ar adresa, în mod normal, băiețillor, dar care, de această dată, se adresează mai mult feltelor?

Lauren Faust: În ultimii ani, în lumea benzilor desenate s-a întâmplat un lucru foarte interesant, căci din ce în ce mai multe fete au devenit interesate de benzile desenate și se pare că toți producătorii de acest tip de conținut au observat această tendință. Așa că astăzi putem observa din ce în ce mai multe benzi desenate care se adresează fetelor și care aduc în prim-plan mai multe personaje feminine, dar și mai multe subiecte specifice și de interes pentru fete. Astfel, nu a fost foarte complicat pentru noi să convingem studiourile. De fapt, Warner Bros. Și DC m-au abordat pentru a vedea dacă sunt interesată să relansez serialul DC Superhero Girls. A durat puțin, dar nu a fost foarte dificil pentru ei să îmi împărtășească ideile. Dar am și avut o istorie în spatele meu, căci am lucrat pentru serialul Fetițele Powerpuff alături de soțul meu, Craig McCracken. Cred că acest lucru a spart gheața în sensul că eram obișnuită cu ce înseamnă portretizarea supereroilor feminini și, fiind parte din acest serial, i-a determinat pe oameni să aibă încredere în ideile mele.

Pot spune cu ușurință că acum zece ani oamenii spuneau că fetelor nu le plac alte producții în afară de filmele cu prințese, dar în ultimii ani a existat o schimbare de ritm și gusturi.

Cum ai făcut față stereotipurilor de gen?

Lauren Faust: Ce este interesant atunci când vine vorba de supereroi este faptul că, în general, este o echipă de eroi masculini și, totuși, acolo există o fată care trebuie să întruchipeze tot universul feminin, așa că a fost foarte ușor să realizăm un serial în care există o mulțime de personaje feminine pentru că am putut să exploatăm diferitele aspecte ale personajelor fără să picăm în stereotipuri.

Personajele noastre au un corp diferit. Ne dorim ca fiecare fată să poată să se regăsească într-un personaj. Avem personaje ca Supergirl care este puternică din punct de vedere fizic și este și musculoasă, aspect care, cel mai adesea, este atribuit băieților. De asemenea, Supergirl are o atitudine rebelă și este, uneori, foarte temperamentală. „Fata noastră cea rea' este o fană, ea fiind interesată de benzi desenate și figurine, aspecte care, din nou, sunt atribuite mai mult băieților, dar cred cu tărie că fetele sunt interesate de tipurile de personalitate, așa că atunci când am șase eroine feminine și șase răufăcători care sunt tot personaje feminine, am parte de această oportunitate minunată de a explora toate părțile unei fete, ceea ce duce dincolo de stereotipuri. E reconfortant să poți trece dincolo de ceea ce este la suprafață. Un alt lucru uimitor este interesul pe care îl au aceste adolescente și nu doar pentru problemene specifice fetelor. Trecând dincolo de stereotipuri, îi deteminăm și pe băieți să urmărească acest serial și, totodată, se pot raporta la aceste personaje, deoarece personajele au trăsături de personalitate interesante, la care și băieții se pot raporta.

Ca animator și scenarist, cu ce experiențe ai rămas după acest proiect?

Lauren Faust: Este interesant pentru mine să am oportunitatea să spun povești pline de aventură. În acest serial am vorbit despre a fi adolescent. Întotdeauna am fost dornică și încântată să vorbesc despre experiența de a fi adolescentă și, totodată, să pot aborda teme precum distracția, emoția și parcursul maturizării pe care cu toate le-am experimentat ca adolescente, dar, de această dată, într-o modoalitate inedită. Deci, pentru mine sunt două lucruri pe care le iubesc. Iubesc supereroii! Întreaga mea viață am citit benzi desenate și întotdeauna am fost pasionată despre a spune povești și nu doar despre fete, ci despre a ajuta fetele sau măcar să reușesc să să le derminăm să se vadă pe ele însele, să se simtă bine cu experiențele lor și cu provocările pe care trebuie să le depăsească în procesul de maturizare. Așadar, ca scriitoare și realizatăr de film, pentru mine, cel mai interesant lucru a fost oportunitatea de a spune aceste povești și de a da mai dearte aceste idei pe care le-am avut întreaga mea carieră.

 

LAUREN FAUST este cunoscută în special ca dezvoltator și producător exclusiv al serialului „Micul meu ponei: Prietenia este magică'. Pasiunea lui Lauren pentru divertismentul pentru fetițe și insistența sa asupra conceptului că divertismentul pentru fetițe nu înseamnă doar un conținut plictisitor și superficial a împins producțiile sale dincolo de audiența obișnuită și a câștigat rapid și aprecierea băieților, dar și a publicurilor de toate vârstele.

În prezent, Lauren continuă să exploateze pasiunea sa pentru divertismentul pentru fetițe în calitate de dezvoltator și producător executiv al seriei „DC Super Heroe Girls – Supereroinele DC', serial ce le aduce în prim plan pe Femeia Fantastică, Batgirl sau Supergirl, care trebuie să jongleze între viața de adolescent și cea de supererou.

 

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare