L-am cunoscut pe Cristian Tabara intr-o seara cetoasa, la sediul Pro TV-ului, unde – intre brazi, stelute, beteala si cadouri – acesta filma in direct pentru emisiunea „Daruiesti si castigi”. In fata scenei, cateva zeci de persoane, mai ales parinti sau bunici cu copii, erau adunate pentru sfertul de ora in care un micut si fratii lui au primit cadouri si speranta intr-un viitor mai bun.
Pe 5 decembrie, Mos Nicolae a adus si debutul editiei de iarna din acest an a campaniei „Daruiesti si castigi”, moment ales special de realizatori, pentru ca „am incercat sa marcam o perioada cuprinsa intre doua sarbatori care sunt importante pentru traditia populara: ajun de Mos Nicolae si ajunul Nasterii Domnului, perioada cu semnificatii profunde, care isi pune amprenta pe modul de a gandi sau de a simti al oamenilor”, ne-a explicat prezentatorul. Campania de daruri din preajma sarbatorilor are un motiv bine definit („noi am vrut sa sensibilizam oamenii in perioade care au semnificatii mai profunde, spirituale, decat zilele obisnuite de peste an”), iar durata ei de viata este una perena, dupa cum ne-a spus si Cristian Tabara: „Nu cred ca schimbarile din televiziune vor exclude vreodata momentele sensibile, care tin de chestiunile sufletesti. Indiferent ce se va intampla in televiziune, vor exista intotdeauna si asemenea emisiuni, care sa faca apel la altruism, la spiritul caritabil. Asa ca, dupa parerea mea, o emisiune ca «Daruiesti si castigi» va rezista”. Si, chiar daca nu pot fi sprijiniti absolut toti cei care au nevoie de sprijin, Cristian Tabara spune ca scopul este „sa fie ajutati toti cei pe care-i putem ajuta, intr-un fel sau altul. Aceasta pe de o parte. Iar pe de alta parte, scopul nostru este de a dezvolta sau de a mentine treaza in constiinta omului actiunea binefacatoare, spiritul caritabil”. Iar la capitolul cadouri inedite, are cu ce se lauda: „de la cai de tractiune pana la biciclete de competitie si garsoniere”.
Cristian Tabara ne-a marturisit ca vede farmecul sarbatorilor de iarna in cei din jur: „cel mai mult imi place faptul ca, in perioada asta, oamenii devin mai sensibili si-si amintesc, mai mult ca in alte perioade ale anului, de chestiunile profunde si nu neaparat de castig, alte probleme materiale, nebunia zilei de maine si ambitiile zilei de poimaine…”.