Homepage  / Seriale / Disney Plus

Cum a ajuns Karl Lagerfeld „împăratul modei”. Miniseria „Becoming Karl Lagerfeld” este disponibilă la Disney+. Dată de lansare

Cum a ajuns Karl Lagerfeld „împăratul modei”. Miniseria „Becoming Karl Lagerfeld” este disponibilă la Disney+. Dată de lansare
7

de Andreea Hentea,

Disney+ ne propune o incursiune somptuoasă și amețitoare în lumea modei de înaltă clasă, punând reflectoarele pe designerul german Karl Lagerfeld, unul dintre creatorii care și-au fascinat constant contemporanii, prin extravaganță, prin prezența sa unicat, prin talentele multiple, dar mai ales prin vocația sa pentru modă, din care au rezultat colecții uimitoare.

Totul începe într-un Paris efervescent și luminos, în 1972. Karl Lagerfeld (în interpretarea de excepție a lui Daniel Brühl), în vârstă de 38 de ani, este un designer de prêt-à-porter fără prea mare notorietate, spre deosebire de rivalul său, Yves Saint Laurent (Arnaud Valois), care conduce cea mai prestigioasă casă haute couture.

Întâlnirea cu tânărul dandy Jacques de Bascher (Théodore Pellerin), un tânăr ambițios și seducător, îi dă însă lui Karl curajul de a ridica mănușa și de a accepta competiția cu Yves Saint Laurent – susținut de formidabilul om de afaceri Pierre Bergé (Alex Lutz) -, începând cu preluarea casei de modă Chloé. Din acest moment, ascensiunea „împăratului” Karl poate începe. Călătoria lui Karl în lumea modei este disponibilă pe Disney Plus începând cu data de 7 iunie.

O călătorie ambițioasă prin lumea modei

Creată de Raphaëlle Bacqué, Jennifer Have și Isaure Pisani-Ferry pe baza cărții „Kaiser Karl”, de Raphaëlle Bacqué, miniseria cu șase episoade „Becoming Karl Lagerfeld” este o călătorie captivantă într-o lume plină de strălucire, populată cu ego-uri supradimensionate, evenimente extravagante și pasiuni distructive.

Figura prolificului Karl Lagerfeld, designer vestimentar, dar și fotograf, caricaturist și creator de costume pentru cinema, considerat unul dintre cei mai importanți creatori de modă ai sfârșitului de secol XX și ai începutului secolului al XXI-lea, este reconstituită excepțional de talentatul Daniel Brühl, actor cu o carieră impresionantă, și multiple nuanțe, pe care îl știm din filme ca multipremiatul și uluitorul „Adio, Lenin!” (care a atras atenția asupra lui în 2003), dar și din „Doamnele de la malul mării”, „Crăciun fericit”, „Ultimatumul lui Bourne”, „Ticăloși fără glorie” sau „Rush: Rivalitate și adrenalină”.

Bruhl este înconjurat aici de o pleiadă de actori talentați, care întruchipează celebritățile din jurul lui Lagerfeld. Celebra și multipremiata Agnès Jaoui o interpretează pe creatoarea Gaby Aghion, fondatoarea celebrei case de modă Chloé, care a avut un rol esențial în evoluția lui Lagerfeld, Marlene Dietrich este interpretată de Sunnyi Melles, Andy Warhol de Paul Spera, iar Paloma Picasso de Jeanne Damas. Toți întruchipează lumea modei pariziene, pe care Karl o considera „un cuib de vipere”, cu intrigile, turmentările și izbucnirile sale de gelozie, invidie, furie și orgoliu, dar și cu o strălucire care motiva și întrecea totul, creând imperii și distrugând personalități.

Culisele unei producții fastuoase

Cum această lume strălucitoare în care este plasată povestea ascensiunii lui Karl Lagerfeld și a lui Yves Saint Laurent, trecând prin Paris, dar și prin Monaco și Roma, trebuia să arate impecabil, realizatorii miniseriei „Becoming Karl Lagerfeld” nu au făcut economie. În cele șase episoade ale sale au fost folosite aproximativ 2.700 de costume, dintre care 160 au fost realizate de echipa lui Pascaline Chavanne, designerul de costume care a supervizat întreaga miniserie. „Am vrut să ne apropiem de atmosfera din Saint-Germain-des-Prés, nu să oferim o copie a acesteia. Să arătăm rolul muzei în creația artistică prin prezența elegantului, rafinatului, chiar arogantului și autodistructivului Jacques de Bascher. Jacques reprezenta tipul de frumusețe pe care Karl îl idealiza”, a explicat Chavanne.

Scenografia serialului nu a fost, nici ea, lăsată mai prejos. Decoratorul și scenograful francez Jean Rabasse și echipa sa au creat aproximativ cincizeci de decoruri diferite pentru miniserie, de la apartamentele protagoniștilor la podiumuri, cluburi emblematice ale epocii și case de modă.

„Scopul nostru nu a fost acela de a prezenta replici prea realiste ale unor repere ale epocii, care i-ar fi putut descuraja pe telespectatori. În construirea scenelor respective, am împrumutat detalii din picturile, culorile și stilul lui Yves Saint Laurent, pe care le-am adus apoi în apartamentul lui Lagerfeld, cunoscut pentru dragostea sa pentru vopseaua albă. Au fost câteva lucruri pe care am încercat să le copiem, cum ar fi vasele emblematice, dar ne-am permis și câteva intervenții creative, deoarece era important să păstrăm un aspect contemporan”, a declarat Rabasse. „În apartamentul lui Lagerfeld există câteva sculpturi realizate de Chana Orloff, care nu au fost niciodată acolo, dar sculpturile ei sunt atât de impresionante, încât întruchipează perfect tipurile de sculpturi pe care Lagerfeld le deținea, de fapt”, a adăugat acesta.

Kaiser KarlIcon photoVEZI  GALERIA FOTOPOZA  1 / 7

Pentru a desăvârși epoca și personalitatea designerului cunoscut pentru înfățișarea sa aparte, coafurile au avut un rol major în structura vizuală a minisieriei. De-a lungul deceniului în care este plasat serialul, personajele principale par să-și schimbe constant coafurile, ceea ce marchează schimbările prin care treceau ele însele.

Pentru portretizarea lui Karl Lagerfeld de către Daniel Brühl au fost folosite, de exemplu, trei coafuri diferite, care descriau cu precizie diferitele lungimi ale părului creatorului de modă înainte de a-și lega celebra codiță. Alături de acestea a apărut și celebra barbă pe care o purta la vremea respectivă, care îi masca adesea emoțiile puternice, pe care mai târziu le ascundea sub lentilele întunecate ale ochelarilor de soare.

Sursă foto: Disney+

Citește și:

Urmărește-ne pe Google News
ALTE ARTICOLE INTERESANTE

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton