Desi iesirea Romaniei din competitie a cauzat o oarecare scadere in interesul publicului, Euro 2008 ramane o afacere de zile mari pentru TVR.
Desi iesirea Romaniei din competitie a cauzat o oarecare scadere in interesul publicului, Euro 2008 ramane o afacere de zile mari pentru TVR.
Asa cum era de asteptat, meciurile nationalei de la Euro 2008 au inregistrat de departe cele mai mari audiente in randul romanilor. TVR a inregistrat cel putin 2.800.000 de telespectatori din mediul urban (in medie, pe minut) la fiecare dintre cele trei. Ca o comparatie, cel mai urmarit dintre celelalte meciuri din faza grupelor a fost Olanda – Italia, colegele noastre din grupa C aducand aproape 1.700.000 de romani in fata micilor ecrane. Audienta a inceput sa scada sub un milion de oraseni in grupele A, B si D pe masura ce soarta calificarilor era decisa, insa debutul sferturilor a ridicat, probabil, cifrele peste acest prag. TVR a dominat segmentul de prime-time cu Euro 2008, fiind lider detasat de audienta cu transmisiunile din Austria si Elvetia.
Declin la ultimele meciuri
In afara de varfurile inregistrate la partidele nationalei si ale colegelor sale de grupa, cea mai de succes zi pentru TVR a fost chiar 7 iunie, cand, debutul Euro 2008, cu meciurile Elvetia – Cehia si Portugalia – Turcia, a atras o medie de cam 1.300.000 de romani de la orase.