Cristiano Ronaldo se află în mijlocul unui scandal de proporții. Acesta a fost criticat dur din cauza noii sale afaceri. Starul portughez de la Al Nassr a fost acuzat că minte, în ceea ce privește un produs pe care încearcă să-l vândă oamenilor.
Cristiano Ronaldo se află în mijlocul unui scandal de proporții. Acesta a fost criticat dur din cauza noii sale afaceri. Starul portughez de la Al Nassr a fost acuzat că minte, în ceea ce privește un produs pe care încearcă să-l vândă oamenilor.
Cristiano Ronaldo a încercat să dea lovitura cu o nouă afacere, dar s-a ales, în schimb, cu multe critici. Presa de specialitate din Spania a avut acuzații dure la adresa jucătorului de fotbal și a noii sale afaceri: apa minerală Ursu9.
La începutul lunii iunie, starul portughez de la Al Nassr și-a prezentat noua afacere. A investit 10 milioane de euro în compania Aguas Minerales de Avila, o firmă din Spania care produce apă minerală, potrivit gsp.ro.
„Mi-am îndeplinit unul dintre visuri. Să investesc și să vă ofer ceva esențial vieții și sănătății, care a avut în rol esențial în modelarea mea. Vă prezit URUS9, o apă alcalină și antioxidantă”, spunea Ronaldo la lansare.
Pe site-ul oficial, produsul promovat de Ronaldo era prezentat ca fiind „mai mult decât o apă”, fiind alcalină în mod natural și antioxidantă, iar compania anunță că vrea să „îmbunătățească calitatea vieții” cu noul produs.
Presa din Spania, care a analizat noua afacere a fotbalistului, susține că există mai multe suspiciuni în legătură cu aceasta.
„Beneficiile pentru sănătate vândute de URSU9, marca de apă sponsorizată de fotbalist, sunt mai mult decât dubioase: nu este „antioxidantă”, iar alcalinitatea ei este inutilă. În plus, videoclipul promoțional folosește imagini false, iar apa costă de două ori mai mult decât alte ape de aceeași calitate.
Argumentul de bază al URSU9 este că este o apă alcalină, adică are un pH alcalin, peste șapte (în acest caz nouă). Acest lucru a fost subliniat în toate mediile care au relatat despre evenimentul promoțional, la care au participat însuși Cristiano Ronaldo, dieteticianul-nutriționist Aitor Sánchez și directorul companiei de îmbuteliere, Francisco Ferreira”, scrie publicația El Pais.
El Comidista, site-ul specializat în gastronomie al publicației El Pais, precizează că nu există vreo dovadă care să ateste că apa respectivă este mai bună. În plus, studiile existente sunt „puține și îndoielnice”.
Pe de altă parte, pH-ului apei nu este de 9, așa cum a susținut compania, ci mai mic, de 8,62, potrivit unei analize a apei.
„Am cumpărat patru sticle de 0,5 litri de URSU9 de la supermarket și, după ce le-am măsurat, s-a dovedit că pH-ul cel mai ridicat a fost de 8,62, nu de 9, așa cum se anunța. Poate părea o nimica toată, dar este o diferență semnificativă atunci când vine vorba de scara pH-ului”, mai scrie El Pais.
O altă miciună ar fi reprezentată și de construcția videoclipului de promovare. Pe pagina de Instagram a companiei a fost publicată o imagine cu o cascadă, care a fost prezentată ca fiind din orașul El Oso, acolo de unde ar proveni apa minerală. Doar că spaniolii scriu că imaginea este a unei cascade din Portugalia.
„Fără a lăsa la o parte sloganul „imaginația la putere”, este frapantă lipsa de coerență în construcția videoclipului de promovare a apei URSU9, cu imagini care nu seamănă deloc cu locul de unde se spune că provine apa. (…)
Se pare că locul bucolic cu ape imaculate care curg dintr-o cascadă se află în Portugalia, mai exact în Serra do Açor”, mai notează publicația.