Proaspăt nominalizat la șaptesprezece premii Emmy, serialul de comedie „Crime în imobil”, difuzat de Disney Plus, e deconectant și ingenios, reușind performanța incredibilă de-a entuziasma spectatorii de toate vârstele.
de Andreea Hentea,
Proaspăt nominalizat la șaptesprezece premii Emmy, serialul de comedie „Crime în imobil”, difuzat de Disney Plus, e deconectant și ingenios, reușind performanța incredibilă de-a entuziasma spectatorii de toate vârstele.
Ce se întâmplă când trei străini care locuiesc în aceeași clădire și urmăresc cu încordare același podcast despre crime au ocazia să rezolve un omor petrecut în propriul imobil? Este întrebarea căreia au pornit să-i dea un răspuns creatorii serialului „Crime în imobil”, John Hoffman și Steve Martin, cu un rezultat de-a dreptul cuceritor.
Inițial, întâlnirea dintre veteranii Charles-Haden Savage (Steve Martin) și Oliver Putnam (Martin Short) și tânăra Mabel Mora (Selena Gomez) este improbabilă și nu pare să ducă la nimic.
Numai că pasiunea lor comună pentru podcastul „Nu e totul OK în Oklahoma” și întâlnirile inevitabile din liftul exclusivistei clădiri de apartamente Arconia, din Upper West Side, vor duce la închegarea unui trio cuceritor care își inventează propriul podcast, numit „Only Murders in the Building”, de-a lungul căruia se îndârjesc să răspundă la întrebarea „Cine l-a ucis pe Tim Kono?”, misteriosul lor vecin pe care, aparent, nu îl cunoștea niciunul dintre cei trei.
Dincolo de ancheta nonconformistă a celor trei, în care se amestecă scheme polițiste clasice, vecine iscoditoare, iubitori de pisici, muzicieni, sponsori generoși, afaceriști dubioși, o polițistă țâfnoasă și mai mulți fani cu urechile ciulite la fiecare detaliu, farmecul special al acestui serial despre care vorbește acum toată lumea (și care a devenit cea mai vizionată premieră a platformei Hulu, care îl difuzează în Statele Unite) vine din comunicarea incredibil de reușită între generații. Aceasta a și fost, de altfel, intenția creatorilor săi, care au reușit să captiveze toate categoriile de vârstă.
„Trioul nostru este inima tuturor și motivul succesului acestui serial”, a spus, într-un dialog cu Deadline, John Hoffman (co-creator al serialului, împreună cu Steve Martin), copleșit de cele șaptesprezece proaspete nominalizări la premiile Emmy pe care le-a obținut acesta, dar mâhnit de faptul că Selena Gomez nu a fost nominalizată, în ciuda interpretării ei reușite.
Trimiterile culturale pe care le fac permanent Charles, fostă vedetă a unui serial polițist de mare succes și Oliver, cândva regizor de teatru cu priză la public, combinate cu cinismul și perspicacitatea cu care le dă replica mileniala Mabel, reprezintă o combinație chiar mai captivantă decât dezlegarea crimei propriu-zise.
La toate se adaugă prezența unor mari vedete cu statut de invitat special (într-un episod sau două), printre care se numără Shirley MacLaine, Tina Fey, Jane Lynch, Sting, Amy Schumer, Jimmy Fallon și Cara Delevingne. Jane Lynch a primit o nominalizare la Emmy pentru rolul excentricei Sazz Pataki, dublura lui Charles din serialul „Brazzos”, succesul lui de odinioară.
Serialul se caracterizează prin umor fin, trimiteri la spectacole emblematice, show-uri clasice, jazz, dar și la lucruri extrem de actuale, precum podcasturi de succes, influenceri, urmăritori frenetici, audiențe record și rețele de socializare. Toate creează punți intelectuale între generații pe care serialul le face să sune șarmant de convingător. Unul dintre numeroasele momente savuroase ale serialului este dialogul instrumental realizat de misterioasa Jan (Amy Ryan), care cântă la fagot și Charles (Steve Martin), care cântă la armonică. Un muzician desăvârșit și în realitate, el a interpretat momentul cu toată convingerea.
Cele șaptesprezece proaspete nominalizări la premiile Emmy (printre care cele la categoriile cel mai bun serial de comedie, cel mai bun actor în rol principal – Martin Short și Steve Martin, cel mai bun actor invitat special – Nathan Lane, cea mai bună actriță invitat special – Jane Lynch, cea mai bună distribuție, costume, regie, montaj, muzică și scenariu) demonstrează din plin că succesul depinde, de fapt, de inteligență și de idei inspirate, iar întâlnirea dintre generații poate fi reconfortantă și surprinzătoare.
Cum finalul primului sezon a creat o nouă enigmă, echipa ad-hoc de anchetatori va avea acum o nouă sarcină și un nou context în care acționează. Cele zece noi episoade (în curs de apariție, câte unul pe săptămână, pe platforma Disney Plus) se vor concentra, mult mai mult decât primul sezon, pe probleme de familie. O vom cunoaște, în sfârșit, pe Lucy (Zoe Colletti), fiica vitregă a lui Charles, vom afla câte ceva și despre tatăl lui, dar și despre tatăl lui Mabel, precum și noi detalii despre Will (Ryan Broussard), simpaticul fiu al lui Oliver.