Pe muzica lui Carl Orff, evoluează trupa de „dansActori”, aşa cum însuşi coregraful îi numeşte pe cei care intră în universul trăirilor, al existenţei şi al energiilor imaginate de el, într-o ipostază coregrafică a celebrei „Carmina Burana”. Textele cântecelor ce alcătuiesc oratoriul compus de Carl Orff în 1936 au fost descoperite la Kloster Benediktbeuern (abaţia benedictină din Beuren, în apropiere de Munchen) în anul 1803 şi făceau parte dintr-o culegere de poezie latină din secolul al XII-lea. Orff a ales 24 de texte şi le-a ordonat pe trei categorii: Fortuna Imperatrix Mundi, In Taberna, Cour d’Amour.
„Muzica lui Carl Orff pe texte profane evocând depravarea lumii, tânjala după iubire şi iubiri, excesele legate de băutură şi alte vicii mă duce la ritual şi la exorcizare. […] Personajul principal este grupul de oameni, mulţimea, “mundus”, din care fiecare dintre noi facem parte. Personajul individului izolat „Ego” este cel pe care l-am fi putut juca fiecare dintre noi. În piesa mea de Teatru Coregrafic actorii sunt chemaţi să devină dansatori. Ei se vor numi dansActori.” (Gigi Căciuleanu)
Cine este Gigi Căciuleanu?
Gigi Căciuleanu a absolvit Şcoala de Coregrafie din Bucureşti, sub îndrumarea coregrafei Miriam Răducanu. A continuat studiul tehnicilor coregrafice în cadrul Teatrului Balşoi din Moscova, devenind ulterior solist al Operei din Bucureşti. A colaborat cu nume sonore ale artei dansului, printre care se numără Pina Bausch şi Maya Plisetskaya, iar palmaresul lui se leagă de companii de dans din Franţa şi din Chile. A primit numeroase distincţii şi premii la prestigioase concursuri internaţionale de coregrafie. În anul 1994 a înfiinţat compania de dans care-i poartă numele, iar în anul 2001 a devenit director artistic al Baletului Naţional Chilian „El Banch”.
„Eu ce-ţi cer ţie ca dansator este să duci la imposibil, nu la posibil. Dacă nu ţi-a ieşit şi dacă te străduieşti să-ţi iasă în felul tău e că ai trecut de imposibil înspre ceva care e mult mai interesant, care mă face să trăiesc pe mine, ca spectator, eu sunt spectator în acelaşi timp, mă face să trăiesc o aventură umană, nu o mişcare estetică pe scenă. […] Le spun întotdeauna: nu suntem perfecţi. Perfect nu e nimeni, dar hai să fim geniali. Şi cred în genialitatea omului din faţa mea.” (Gigi Căciuleanu despre relaţia între coregraf şi dansActori, în emisiunea „Garantat 100%”, ediţie din 2013)