Disponibil pe platforma Disney Plus, serialul „Alaska Daily”, cu Hilary Swank într-un rol care i-a adus nominalizarea la Globul de Aur, vorbește cu aplomb despre jurnalismul adevărat.
Disponibil pe platforma Disney Plus, serialul „Alaska Daily”, cu Hilary Swank într-un rol care i-a adus nominalizarea la Globul de Aur, vorbește cu aplomb despre jurnalismul adevărat.
Aventura care o determină să să mute de la New York în Alaska pe impetuoasa jurnalistă de investigație Eileen Fitzgerald (Hilary Swank) este un caz la care a lucrat îndelung și pe care influentul ziar la care era angajată i l-a blocat în urma unui cumul de motive mai mult sau mai puțin obscure.
Dezamăgită de acest eșec, ea acceptă în cele din urmă postul oferit de un vechi coleg, Stanley Cornick (Jeff Perry), editor la un mic cotidian din Anchorage, convinsă că totul va fi un compromis. Deși restrânsă, redacția de la Alaska Daily îi oferă însă prilejul de a-și face meseria în foarte bune condiții, alături de câțiva jurnaliști dedicați, creionați cu un umor și cu o căldură care le lipsesc mai mereu personajelor secundare din seriale.
Nu lipsesc nici colega începătoare, Jieun Park (Ami Park), care o privește cu admirație timidă, nici reportera experimentată, Claire Muncy (Meredith Holzman), care face echilibristică între familie și job, nici colegul săritor, Austin Greene (Craig Frank), nici reporterul vârstnic, Bob Young (Matt Malloy), mereu grijuliu să nu intre în conflict cu ostila poliție locală. Motivată de flerul și de aprecierea editorului ei, Eileen va face o echipă excelentă cu tânăra reporteră Rosalind Friendly (Grace Dove, pe care o știm din „The Revenant: Legenda lui Hugh Glass”), anchetând cazuri complexe și practici locale problematice.
Pe lângă Hilary Swank într-o formă de zile mari, combinând energia rolurilor ei de Oscar („Băieții nu plâng niciodată” și „O fată de milioane”) cu o sofisticare matură care îi vine foarte bine, serialul „Alaska Daily” ne convinge mai ales prin scenariul inteligent și articulat.
Creatorul său, Tom McCarthy, lansează aici o discuție oportună despre condiția actuală a jurnalismului. Recompensat cu Oscarul pentru cel mai bun scenariu original (scris împreună cu Josh Singer) – al celebrului film „Spotlight” (2015), care ilustra munca sclipitoarei echipe de investigații de la The Boston Globe la o anchetă care a făcut vâlvă în lume, Tom McCarthy pornește, și aici, de la un caz real.
Este vorba despre o anchetă realizată de un grup condus de jurnalistul Kyle Hopkins de la Anchorage Daily News împreună cu Pro Publica, despre criza femeilor indigene dispărute și ucise în Alaska, anchetă care le-a adus premiul Pulitzer autorilor săi.
„Este un reportaj captivant, care se concentrează pe violența sexuală și, de asemenea, pe criza femeilor indigene din Alaska. A fost cu adevărat chinuitor, dar și pasionant, să plasez o poveste acolo, folosind o parte din reportajele lui Kyle ca inspirație pentru ceea ce am putea explora în serie”, a povestit Tom McCarthy.
Dornic să trateze acest caz, el l-a suprapus perfect pe preocupările sale despre situația actuală a presei americane.
„În ultimii zece ani, reporterii au fost dezumanizați și demonizati sistematic de cei de la putere, bărbați și femei cu influență, care nu vor ca reporterii să-și ducă treaba până la capăt și să afle adevărul. De aceea am vrut să creez acest serial”, a mai spus scenaristul care ne vorbește despre jurnalism cu o căldură și o pasiune rar aduse pe ecran.