Continuând drumul prin lumea vinului, Adrian și Cătălin Păduraru s-au supus unui experiment foarte interesant, despre cum se poate detecta activitatea cerebrală în momentul degustării unui vin. Este vorba de o tehnică nouă, numită neuromarketing care studiază reacțiile consumatorului folosindu-se de emoție, atenție și memorie pentru a stabili gradul de satisfacție pentru un produs sau serviciu. Cei doi frați au trecut prin acest experiment, și dacă vreți să aflați în ce procent i-a satisfăcut degustarea vinului (pe baza impulsului gustativ și emoțional), urmăriți emisiunea „Frați de viță” de sâmbătă, 27 februarie, de la ora 17:00, la TVR 2.
Aventura continuă, Adrian și Cătălin sunt gata să descopere ,,diamantul negru”, sau ,,comorile ascunse ale naturii”, – așa cum sunt numite trufele, prețioasele delicatese ce cresc în pădurile noastre. Le-au descoperit la un pasta bar, unde patronul i-a cucerit cu un preparat prețios, pregătit special pentru gurmanzi rafinați. Acompaniate de un vin alb sau roșu, cu aromă puternică sau exploziv florală, delicioasele trufe stimulează endorfinele tuturor consumatorilor… iar gustul deosebit al lor provoacă dependență!
Dacă pentru descoperirea unei trufe e nevoie de un nas fin, de regulă al unui cățel special antrenat, pentru alegerea unui vin bun, e nevoie pentru început de un ochi format și o privire atentă către eticheta vinului, care este cartea de vizită a acestuia. Ea este sursa de informații în ce privește tipul, originea și calitatea vinului și are rolul de a ajuta consumatorul să facă cea mai bună alegere, în funcție de gusturile sale. ,,O etichetă nu înseamnă numai o grafică simpatică și un logo așezat pe o bucată de hârtie”, spune expertul Cristian Pădurariu, în emisiunea „Frați de viță” de sâmbătă, 27 februarie, ci mai mult: ,,calitate și bun simț, filosofia oenologului, gânduri și sentimente transpuse pe un tipar, deci ajută wine maker-ul să spună o poveste frumoasă și complexă în puține cuvinte”.