Ada Roseti, Director de Canale Europa de Sud-Est, ne-a dezvăluit care sunt surprizele acestui an la Discovery.
Ada Roseti, Director de Canale Europa de Sud-Est, ne-a dezvăluit care sunt surprizele acestui an la Discovery.
„TVmania”: Ce pregătește Discovery?
Ada Roseti: Noutatea este că Discovery a achiziționat un documentar care a făcut foarte multă vâlvă la Sundance, „Racing Extinction”. În care e vorba despre faptul că Pământul a trecut prin cinci extincții și este în pragul celei de-a șasea luând în considerare numărul speciilor care dispar. Iar oamenii sunt factorul determinant.
Pe lângă acesta, care e o noutate, avem multe programe despre supraviețuire. Avem emisiuni despre căutarea aurului. E mai puțin vorba despre aur în sine, ci despre oameni care pleacă într-o aventură extraordinară și aurul reprezintă ceea ce ar putea marca succesul, dar e ca-ntr-un joc video până la urmă: poate să fie aur sau poate să fie inima prințesei. Interesant e drumul.
O emisiune despre mașini și despre testat mașini. Gazda ei este Idris Elba, actorul care a luat Globul de Aur pentru „Luther”, și care este foarte pasionat de mașini.
Pe celelalte canale? TLC-ul?
În România, TLC are un pic de întârziere în a căpăta notorietate. E și un pic vina noastră într-un fel, pentru că ne-am concentrat pe Discovery, e și problema cu distribuția. În țările din jur, TLC este unul dintre cele mai populare, dacă nu cel mai popular canal de emisiuni pentru femei.
Din portofoliul Discovery sau din toată oferta de programe pentru femei?
Nu, nu, nu, din toate canalele pe cablu și satelit dedicate femeilor. În Ungaria, în Serbia, în Slovenia, foarte bine în Bulgaria și, din cauza asta spun că TLC ar putea avea același tip de notorietate și de succes și în România și suntem pregătiți să facem niște lucruri ca să-i câștigăm această notorietate. Și anul acesta ne propunem să aducem o vedetă TLC. Lucrăm cu echipa din America să-l aducem pe Buddy Valastro. Încercăm. Buddy nu e singurul pe care vrem să-l aducem în regiune, ne mai gândim și la alții.
Avem deja nu chiar o școală românească de documentare, dar destule făcute aici. S-a gândit vreodată Discovery la posibilitatea de a difuza un documentar românesc?
Ne-am gândit de multe ori și am fost tentați. Nu există în momentul ăsta nimic, dar discuții au existat și la un moment dat o să se și finalizeze. E complicat pentru că prima cerintă este: orice am face, oricât de mult ar fi susținut trebuie să fie la nivelul producțiilor Discovery. Dar asta nu înseamnă că nu ne dorim și există disponibilitate până la nivel central.
Care mai este relația voastră cu RCS-RDS?
În primul rând, să știi, că în momentul ăsta portofoliul Discovery este portofoliul Discovery și Eurosport. Și în momentul ăsta avem o relație contractuală cu RCS-RDS prin intermediul contractului pe care-l au cu Eurosport. Mai mult decât atât…
HBO-ul de exemplu și-a făcut HBO GO, o platformă în care poți vedea, contra cost, o serie de filme care rulează pe canal. V-ați gândit pentru Discovery la o astfel de soluție?
Evident că ne-am gândit, nu numai că ne-am gândit, dar ne-am apucat și am și testat publicul din România. Și știm că publicul este pregătit și este evident un subiect de interes pentru noi. În momentul ăsta nu pot să îți dau niciun răspuns ferm când, cum, sub ce formă… Nu pot să îți răspund la întrebarea asta, dar este evident că se întâmplă.
Care dintre canalele din portofoliul Discovery are cea mai mare audiență în România?
Evident Discovery pentru că este canalul cu care am screscut cu toții. Ce mi se pare foarte amuzant este că oamenii au un fel de relație personală cu Discovery. Au așteptări personale și nemulțumiri personale și ăsta-i un lucru extraordinar.
Ce se urmărește cel mai mult, ca gen de program?
Merg în continuare foarte bine emisiunile de supraviețuire și aventură, merg și emisiunile de tip restaurare, din categoria ce-am găsit în la mine în curte… Merg și ele pentru că sunt, dincolo de componenta, cum să-i spun, amuzantă – „uite ce-au americanii în curte”, are și o componentă aspirațională neașteptată. Știi, brusc, descoperi că lucrurile vechi s-ar putea să aibă valoare și începi să-ți pui problema și să te relaționezi altfel față de trecut.
Foarte multe programe de supravițuire, în toate condițiile posibile. Sau omul înghițit de anaconda…
Încă nu mi-e foarte clar dacă nemulțumirea publicului a fost legată de faptul că nu l-a înghițit sau de faptul că a încercat. Ce încerca el acolo era un experimnet științific, oricât de ciudat poate să pară. Există și voci care spun că poate nu sunt necesare asemenea experimente. Pe de altă parte, asta nu înseamnă că nu ne fascinează felul în care șerpii respectivi pot să înghită animale. A avut o audiență mare peste tot.
Sigur nu mai hrănim nicio anacondă. Dar o să facem în continuare lucruri care ne interesează pe noi, Discovery, lucruri, care pot să pară șocante sau care pot să fie neobișnuite, dar care se încadrează foarte bine în ceea ce reprezintă Discovery. Și o vom face în limbajul care să atragă cât mai mulți telespectatori, pentru că, știi cum se spune, niciun preot nu predică într-o biserică goală.